-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Premium-utfordrerne
Hva har DS 7 å stille opp med i premiumkampen? Vi målte den mot oppgradert Lexus NX 300h, og ble ganske overrasket over utfallet.
Først publisert i Bil 8/9-2019.
Walkover tenkte jeg da jeg svingte ut på E18 med Lexus NX 300h, nå oppgradert etter å ha vært i salg i noen år. Hva har DS 7 Crossback, en ny fransk SUV fra et for de fleste totalt ukjent merke, å stille opp med her?
For å finne ut av det tok vi like godt de to med på langtur, pakket opp med helgebagasje, dro over fjellet og ut til Utsira, landets minste kommune i folketall og så forblåst at to vindmøller på østsiden av øya er nok til å forsyne kommunen med strøm. Noen av «veiene» der ute er såpass krevende at de både betinger høy bakkeklaring og helst 4x4.
Utfordrer
SUV-er står for en tredel av nybilsalget i Norge og er bilklassen som vokser mest over hele verden. Når SUV-kaka øker i omfang ønsker naturlig nok flere å sitte ved bordet å spise av den. Det har gitt oss en flom av nye, høybygde folkemodeller og mer påkostede varianter de siste årene, DS 7 inkludert.
Siden Norge på mange bilområder skiller seg fra resten av verden med tunge innslag av ladbare biler fordi de skattlegges gunstig, er det ikke lett for nykommere å få fotfeste. Det har Lexus smertelig fått erfare. Etter mer enn 20 år i Norge som Toyotas luksusbilarm med jevnlige seire i tunge kvalitetsundersøkelser, har ikke merket oppnådd mer enn en halv prosent markedsandel.
Lexus deler i betydelig grad teknologi med Toyota, men det skal ikke være synlig for bileieren.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.