-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Uavgjort
Audi A6 og BMWs 5-serie har så mange fellestrekk at merketilhørighet sannsynligvis teller mer enn selve bilen i valget mellom de to.
Først publisert i Bil 11-2018.
I premiumklassen for store biler blir nytt fort gammelt om det ikke leveres med ladeledning og betydelig skatterabatt, som eksempelvis storselgeren Volvo V90. Volvoen parkerer det meste når temaet dreies mot volum. Fire av ti som velger stor familiebil har så langt i år endt opp med V90.
På andreplass følger BMW som til nå også har vært ladbar. Men obs, det gjelder kun sedan.
Mot disse ypper Audis nye A6 Avant, en svært letthybridisert dieselbil, men ikke ladbar. Så hva er vel mer naturlig enn å måle den mot nettopp BMW 520d Touring, begge med firehjulsdrift og stappet med mer utstyr enn nødvendig for å gjøre bilene attraktive å eie og interessante på bruktmarkedet om noen år.
OBS! Vi beklager at garantien er ombyttet for de to modellene i våre testdata. BMW har 5 år / 200.000 km mens Audi har 5 år / 100.000 km.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.