-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi oppgraderer A5-familien
Blant attraksjonene på Audis stand i Frankfurt finner vi oppgraderte versjoner av A5 og S5 i tre karosseriformer.
Audi-kjennere vil kjenne igjen designtrekk fra større modeller når Audi nå lanserer en oppgradert og ansiktsløftet A5-familie. Mest synlig er endringene i fronten der grillen er blitt flatere og bredere.
Alle karosserivarianter får LED hovedlys som standard. Disse kan oppgraderes til Matrix LED, eller man kan bestille bilen med laserlys.
Jeg blir skeptisk når Audi hevder at de «med det nye MMI-systemet vil gi en brukeropplevelse ikke ulik moderne smarttelefoner. En berøringsskjerm på 10,1-tommer erstatter den tidligere vri- og trykkebryteren.»
Jeg syns MMI-systemet til Audi sammen med BMWs iDrive har vært blant de mest intuitive på markedet, så jeg er skeptisk til om det blir like enkelt å foreta innstillinger på en berøringsskjerm mens man kjører.
Motorutvalget starter på 163 hestekrefter og toppes inntil videre av S5 TDI som får en treliters V6 med mildt hybrid system og en effekt på 347 hk / 700 Nm og gjør null til hundre på under fem blank.
Alle A5-modeller får automatiske girkasser, en 7-trinns S tronic eller 8-trinns Tiptronic. Quattro kan bestilles på de mellomsterke modellene og leveres som standard til de tre kraftigste.
Audi hevder chassiset er fast, men likevel komfortabelt. Det fins også sportsunderstell for dem som ønsker å fremheve de sportslige egenskapene.
Toppmodellen S5 TDI leveres som femdørs Sportback og todørs Coupé. S5 Cabriolet får vi lite detaljer på, bortsett fra at den skal utstyres med en ny 6-sylindret turbomotor med 354 hk og et dreiemoment på 500 Newtonmeter.
De oppgraderte modellene kan bestilles fra høsten 2019, men prisene er foreløpig ikke klare. Utleveringene starter tidlig 2020.