-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen tilbyr egne ladebokser
Volkswagen tar grep for å gjøre overgangen til elbiler så smidig som mulig for kundene.
De er i ferd med å etablere sin egen kjede av We Charge ladestasjoner, i tillegg til samarbeidet de har med Ionity. Men dagens melding dreier seg om hjemme- eller på-jobb-lading.
For dette formålet ruller de ut en serie med ladebokser med betegnelsen ID. Charge. Med ladekapasitet på inntil 11 kW går det ifølge VW nesten fem ganger fortere enn ved lading fra en vanlig stikkontakt.
Dermed kan en ID.3 med et 58 kWt batteri fullades på rundt seks timer. Volkswagen forventer at omkring halvparten av all lading vil skje hjemme over natten.
Selskapet vil tilby tre ladebokser der hovedforskjellen er hvilke digitale funksjoner de tilbyr. Prisene starter på 399 euro, og boksene kan bestilles via Internett eller Volkswagens forhandlere fra slutten av november.
Foreløpig gjelder dette kun i Tyskland – ifølge informasjonssjef Anita Svanes er det foreløpig ikke tatt stilling til om den norske importøren skal tilby ladeboksene.
Innstegsmodellen med betegnelse ID. Charger til €399 leveres med en fast Type 2-kabel og ladekapasitet på inntil 11 kW avhengig av kursen den er tilkoblet.
ID. Charger Connect med en prislapp på 599 euro har digitale funksjoner som gjør at den kan kobles til hjemmenettet og smartfonen via WLAN eller LAN. LTE-oppkobling (4G) er også mulig som ekstrautstyr.
Det muliggjør at man fra hvor som helst har oversikten på bruk og ladeoperasjoner, og trekke fordeler av praktiske funksjoner som app-styring, fjernstyrt vedlikehold, jevnlige programvare-oppdateringer osv.
Toppmodellen ID. Charger Pro har innebygget strømmåler. I tillegg har den digitale funksjoner nevnt over. LTE 4G (inkludert data for hele livssyklusen) er inkludert i ladeboksen. Denne boksen har en prislapp på 849 euro.