-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En av ti
Når Brabus legger sin sjel i å bygge den ultimate Geländewagen blir den så eksklusiv at det holder med ti eksemplarer.
Brabus gjør det eksklusivt – deres G V12 900 «ONE OF TEN» skal kun bygges i ti eksemplarer.
Samtlige er antagelig solgt lenge før dørene stenger på IAA over helgen på tross av en eksportpris på 605.055 euro, eksklusive avgifter, og før du begynner å krysse av for tilleggsutstyr.
Med utgangspunkt i V12-eren på seks liter som benyttes i S 600 L, hvor den har 530 hester, har Brabus boret opp de 12 sylindrene til et volum på 6,3 liter og byttet ut turboer og eksosmanifoil.
Herfra henter de ut 900 hestekrefter og et dreiemoment på formidable 1500 Newtonmeter (som elektronisk tunes ned til 1200 Nm).
Null til hundre på 3,8 sekunder og en toppfart – elektroniske begrenset – på 280 km/t er mildt sagt imponerende for en bil som veier 2660 kg!
Et eksosanlegg i rustfritt stål sørger for at du kan nyte den hese eksoslyden i Sport-innstillingen, men når du ønsker å opptre mer diskret velger du «Coming Home»-modus. De to doble eksosrørene på utstillingsbilene kommer ut foran bakhjulene.
Brabus Widestar utvider bilens bredde med 10 cm slik at du får plass til en solid hjulutrustning. Utstillingsbilen har 24-tommere med 295/30 R 24 foran og 355/25 R 24 bak, men Brabus tilbyr også andre alternativer.
Innomhus er det kvalitetsskinn som dominerer, selvsagt i de valører du foretrekker. I dette tilfellet har Brabus kombinert porselensfarget skinn med sadelbrunt, mens taket er trukket med sort Alcantara. Oransje kontrastsømmer frisker opp det hele.