-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fransk premium
DS ønsker seg tilbake til en svunnen tid da franske biler var i verdenstoppen med hensyn til komfort.
Oppdatert med nye spionbilder 25/9-19
Det er snart gått 65 år siden den originale Citroën DS kom på markedet. Nå ser det ut til at DS skal prøve seg med en ny limousine, men neppe i øverste ende av skalaen – mer i sjiktet hvor vi finner 5-serie, A6 og E-Klasse.
DS 9 er nok primært viktig for det kinesiske markedet hvor Citroën / DS har et godt fotfeste, men det kan nok bli solgt noen biler i Europa også. Og kanskje til og med i Norge.
Vår illustratør har laget disse renderingene som indikasjon på hvordan en premium DS sedan kan bli seende ut.
Vi kjenner igjen fronten fra modeller som nye DS 3 Crossback og DS 7 Crossback, to modeller som er forventet å gi en salgsboost for DS i Norge takket være elektrifisering.
Den nye DS-modellen skal bygges på PSAs EMP2-plattform som blant annet ligger under nye Peugeot 508 og dermed er klargjort for elektrifisering.
Det vil være naturlig at DS 9 får samme drivlinje som DS 7 Crossback E-Tense – en ladbar hybrid med 1,6-liters bensinmotor og to elmotorer, hver på 80 kW (110 hk).
I sum gir dette firehjulsdrift, en samlet effekt på 300 hestekrefter og et dreiemoment på 450 Newtonmeter. Kanskje nøyer man seg med drift på bare en aksel i DS 9 siden den er en sedan og ikke en SUV?
DS 7 Crossback er utstyrt med en batteripakke på 13,2 kWt som gir en elektrisk rekkevidde etter WLTP-syklusen på 58 kilometer og et snittforbruk på 0,14 liter på mila (riktig nok etter NEDC). Den tar deg til 100 km/t på 6,5 sekunder.
DS 9 blir nok en del lettere enn SUV-en DS 7, så vi bør kunne forvente minst like gode ytelser.
PS!
Modellen har vært omtalt som DS 8, men et bilde av en umaskert bil i Kina avslørte at betegnelsen blir DS 9. Våre fotografer har i dag fotografert en tungt maskert utgave under testing i Sør-Europa.