-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste Golf, nesten avkledd
Her ser du åttende generasjon Golf som snart skal avdukes. Den får noen drivlinjer som kan bli svært interessante for Norge.
Bilen på disse bildene er en nærmest umaskert prototyp på den kommende Golf GTE – et tegn på at den ganske snart skal vises offentlig. Trolig skjer det i oktober.
Men ikke la deg lure. Selv om kamuflasjen er minimal er den smart utført.
Hvis du for eksempel ser nærmere på lyktene oppdager du at de blir annerledes enn hva kamuflasjen narrer deg til å oppfatte.
Frontlyktene er mye lavere enn de fremstår med kamuflasjen, og de er delvis integrert i støtfangeren. Legg også merke til at den nye VW-logoen som ble presentert i Frankfurt er på plass i grillen.
Også i hekken er det benyttet smart kamuflasje. Trolig har lyktene her sin endelige utforming, men støtfangeren har kamuflasjetape i bilens farge over de falske eksosrørene og diffuseren.
Som nevnt er dette GTE-versjonen, den ladbare hybriden. Vi legger merke til at ladeporten som har sittet i fronten under logoen er flyttet til venstre forskjerm. Det er nok mer praktisk i vinterlandet Norge.
Det kommer ingen ny e-Golf, varianten som har dominert statistikken i Norge de siste årene. Den rollen skal heretter innehas av nye ID.3 mens den eksisterende e-Golf skal leve videre et stykke inn i 2020.
Til gjengjeld kommer to alternative ladbare hybrider – den første en direkte erstatning for dagens GTE med 204 hester. I tillegg lanseres en variant med 245 hester – samme effekt som dagens Golf GTI.
Golf 8 blir første Volkswagen med 48 volt mild hybridteknologi. Av karosseriformene er kombikupe først ut, mens stasjonsvognen følger noe senere. Ifølge våre kilder er det ingen planer om å lage en ny Sportsvan.
Nye Golf skal være på plass i markedet første kvartal 2020, og i de fleste markeder blir den en vel så viktig modell som elbilen ID.3. Men neppe i annerledeslandet Norge.