-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi oppdaterer RS4
Bare to år etter lanseringen tar Audi grep for å oppdatere sprekeste medlem av A4-familien.
Audi har oppgradert flere av sine S- og RS-modeller den siste tiden, og nå er altså turen kommet til den heftige stasjonsvognen, RS4 Avant.
Audi Sport GmbH har fintunet mange detaljer på RS 4 Avant. Fronten er i tråd med Audi Sports egen design, og skiller seg markant fra A4 Avant med en grill som er bredere og lavere enn på A4-modellene.
Som de større slektningene, RS 6 Avant og RS 7 Sportback, har RS 4 Avant fått den tredimensjonale bikubestukturen i sort høyglans, uten noen omramming.
LED-lyktene er også redesignet. LED-matrix (ekstrautstyr) med mørke reflektorer skiller også RS 4 Avant tydelig fra basismodellene, og fullfører det nye utrykket i fronten.
Skjermene er gjort 30 mm bredere mm på hver side. Bak avsluttes karosseriet med en RS-spesifikk takspoiler og diffusor, og en RS-eksos med to forkrommede enderør som hver har «plass til en loff» – et standard RS-trekk. Et RS-sportseksosanlegg med sorte endrerør kan leveres som ekstrautstyr.
Under panseret ligger en V6 TFSI motoren på 2,9 liter med 450 hk og et dreiemoment på 600 Newtonmeter i området 1900-5000 omdreininger. Den skal sørge for at speedometernåla bikker 100 i løpet av 4,1 sekunder.
Kreftene forplantes til underlaget med permanent quattro firehjulsdrift og en sportslig åttetrinns tipronic-girkasse.
Ved normal drift leder den helmekaniske senterdiffen 60% av drivkreftene til bakhjulene. Ved behov endres dette mellom 70% til forhjulene, og opptil 85% til bakhjulene.
Føreren velger selv demperkarakteristikken i «Audi drive select». Den nye generasjonen av støtdempere er mer kompakte og lettere, og spennvidden mellom komfort- og dynamikkmodus er ifølge Audi større.
Nye RS 4 Avant har smidde 19-tommers aluminiumsfelger som standard, med dekk i dimensjon 265/35.
Kraftfulle RS-bremser med sekspots calipere og perforerte komposittskiver er standard. Foran har de 374 mm diameter, bak måler bremseskivene 330 mm. Om ønskelig kan RS 4 Avant leveres med keramiske bremseskiver foran, da med 400 mm diameter.
MMI-touchpanelet på 10,1 tommer er senteret i det nye betjeningskonseptet.
Med RS-monitoren får sjåføren full kontroll over temperaturen til sentrale komponenter, maksimale g-krefter, akselerasjonsmålinger, rundetider, dreiemoment, samt trykk og temperatur i dekkene.
Informasjonen kan også vises i «Audi virtual cockpit» med den spesielle RS-visningen.
RS 4 Avant har samme bagasjevolum som basismodellen A4 Avant. 495 liter kan utvides til 1.495 liter ved å legge ned baksetet. Mer enn 30 assistentsystemer understreker allround-karakteren til Audi RS 4 Avant.