-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er helt nye Toyota Mirai
Ikke bare ser den lekker ut, den kan også kjøre i kollektivfeltene hvor elbilene er kastet ut.
Toyota presenterer andre generasjon av hydrogendrevne Mirai på Tokyo Motor Show. Ifølge den japanske bilprodusenten flytter den grenser for hydrogens mobilitetspotensial med inntil 30 % økt rekkevidde i forhold til dagens modell, som har rekkevidde på rundt 500 kilometer.
Siden lanseringen av første generasjon Mirai er rundt 10.000 enheter blitt solgt, hvorav 58 er registrert på norske HY-skilter.
Nye Mirai planlegges lansert i 2020, i første omgang i Japan, Nord-Amerika og Europa. Den er ikke bare en nullutslippsbil, den er ifølge Toyota også et bevis på at FCEV-teknologi ikke er til hinder for å lage biler som både er engasjerende å kjøre og å se på.
- Vi har hatt som mål å skape en bil som kunder ønsker å kjøre hele tiden, en bil som har et emosjonelt og attraktivt design og ytelser og kjøreegenskaper som får frem smilet hos sjåføren, sier Yoshikazu Tanaka, sjefingeniør for Mirai.
Nye Mirai er kjennetegnet av lave linjer, elegante proporsjoner, et slankt, stramt karosseri og store 20-tommers hjul.
En av hovedfordelene med å bygge nye Mirai på Toyotas nye plattform, som ble konstruert for ulike drivlinjer, inkludert brenselcelle, var friheten det gav til å utforme en mer emosjonell og slående design.
Her hjemme er fyllestasjoner for hydrogen den store utfordringen. Etter en brann på en stasjon i Bærum tidligere i år er det for tiden ingen operative stasjoner. Det problemet blir forhåpentlig løst om ikke altfor lenge.
Når elbilfordelene fases ut vil fortsatt hydrogen-biler beholde mange av disse. For eksempel har biler med HY-skilt fortsatt full tilgang til kollektivfeltene.
Nye Mirai– spesifikasjoner:
- Lengde (mm) 4.975
- Bredde (mm) 1.885
- Høyde (mm) 1.470
- Akselavstand (mm) 2.920
- Drivaksling Bakhjulsdrift
- Antall passasjerer 5
- Rekkevidde tilnærmet 30 % bedre enn dagens modell