-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Audi A6 blir ladbar
Audi pøser ut ladbare hybrider. Her er A6 med ledning.
Audi fortsetter å utvide utvalget av elektrifiserte modeller, i form av plug-in-hybrider.
Nå kommer også A6 sedan som ladbar hybrid. A6 55 TFSI e quattro er utstyrt med en firesylindret 2.0 TFSI-motor på 185 kW (252 hk) pluss en elmotor på 105 kW. Samlet effekt blir på 270 kW (367 hk). Drivlinjen er den samme som vi finner i Q5.
Lithium-ion-batteriet, som er plassert bak i bilen, er på 14,1 kWh og gir bilen en elektrisk rekkevidde på inntil 53 km (WLTP). Det er mulig å kjøre helelektrisk i hastigheter inntil 135 km/t. Toppfarten på bilen er 250 km/t, mens 0-100 km/t går unna på 5,6 sekunder.
CO2-tallet som oppgis er på 43-47 gram per kilometer, noe som tilsvarer et forbruk på 0,19-0,21 liter bensin på mila.
Med A6 på plass vil Audi ha lansert fem kraftfulle plug-in-varianter i 2. halvår 2019.
A6 55 TFSI e quattros fremste konkurrenter blir nok firehjulsdrevne BMW 530e xDrive og Volvo S90 T8, samt Mercedes-Benz E300 e og E300 de.