-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Avvikere fra Mitsubishi
Mitsubishis to utstillings-spesialer i Tokyo virker som ganske morsomme ideer.
Den første er en åpen, men ikke veldig åpen, to-seter. MI-TECH heter den, og TECH-biten referer åpenbart til driv-systemet.
Den blir beskrevet som en krysning mellom Mazdas MX-5 i RF-utgaven og den forrige generasjon Land Rover Defender.
Drivlinjen er også noe du ikke finner hver dag. En turbin som driver en generator som mater et elektrisk firehjulsdrift-system.
De to spiral-tennene du finner på hekken skal åpenbart symbolisere turbin-opplegget.
Turbinen skal kunne være i funksjon hele dagen, slik at det produseres en slags serie-hybrid virksomhet her.
Hvert hjul har sin egen elmotor og skikkelig Active Yaw Control, et annet navn på Torque Vectoring – eller smart fordeling av dreiemomentet da. Alle som fremdeles har et gram av EVO-entusiasme tilbake, vil vite hva vi snakker om her.
Derimot melder jeg meg helt ut når det blir snakk om Mitsubishis siste generasjon ADAS-funksjoner.
Jeg håper det er greit for deg – kanskje du vet det?
Men en AR-frontrute høres gøy ut.
Denne er imidlertid ikke Mitsubishis eneste. De kommer nemlig med sin Super Height K-Wagon også.
Du behøver nesten ikke se bilder for å vite hva dette er.
En smal, Kei-størrelse, minibil som er høyere enn vanlig. Mye høyere. Superhøy.
Som du vil se av forhånds-omtalene fra Tokyo er det flere enn vanlig firkantede bokser denne gang, og det morsomme er at selv en så fundamental form som en kube går det an å gi helt spesiell personlighet.
Du forveksler ikke Super Height K-Wagon med noen av de andre.
Kall den gjerne en SUV, men da går du glipp av hele poenget som ganske enkelt er en maksimal utnyttelse av gitte mål.
Motorens mål er også gitt. Ikke over 660 kubikk. I dette tilfellet, sannsynligvis med 63 hester fra tre sylindre.
Hvorfor er det stort sett bare Tokyo som får gleden av slike geniale transportmidler? I Oslo er det mer stas med 14 kvadratmeter og 3 tonn – forutsatt at de er elektriske!