-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Avvikere fra Mitsubishi
Mitsubishis to utstillings-spesialer i Tokyo virker som ganske morsomme ideer.
Den første er en åpen, men ikke veldig åpen, to-seter. MI-TECH heter den, og TECH-biten referer åpenbart til driv-systemet.
Den blir beskrevet som en krysning mellom Mazdas MX-5 i RF-utgaven og den forrige generasjon Land Rover Defender.
Drivlinjen er også noe du ikke finner hver dag. En turbin som driver en generator som mater et elektrisk firehjulsdrift-system.
De to spiral-tennene du finner på hekken skal åpenbart symbolisere turbin-opplegget.
Turbinen skal kunne være i funksjon hele dagen, slik at det produseres en slags serie-hybrid virksomhet her.
Hvert hjul har sin egen elmotor og skikkelig Active Yaw Control, et annet navn på Torque Vectoring – eller smart fordeling av dreiemomentet da. Alle som fremdeles har et gram av EVO-entusiasme tilbake, vil vite hva vi snakker om her.
Derimot melder jeg meg helt ut når det blir snakk om Mitsubishis siste generasjon ADAS-funksjoner.
Jeg håper det er greit for deg – kanskje du vet det?
Men en AR-frontrute høres gøy ut.
Denne er imidlertid ikke Mitsubishis eneste. De kommer nemlig med sin Super Height K-Wagon også.
Du behøver nesten ikke se bilder for å vite hva dette er.
En smal, Kei-størrelse, minibil som er høyere enn vanlig. Mye høyere. Superhøy.
Som du vil se av forhånds-omtalene fra Tokyo er det flere enn vanlig firkantede bokser denne gang, og det morsomme er at selv en så fundamental form som en kube går det an å gi helt spesiell personlighet.
Du forveksler ikke Super Height K-Wagon med noen av de andre.
Kall den gjerne en SUV, men da går du glipp av hele poenget som ganske enkelt er en maksimal utnyttelse av gitte mål.
Motorens mål er også gitt. Ikke over 660 kubikk. I dette tilfellet, sannsynligvis med 63 hester fra tre sylindre.
Hvorfor er det stort sett bare Tokyo som får gleden av slike geniale transportmidler? I Oslo er det mer stas med 14 kvadratmeter og 3 tonn – forutsatt at de er elektriske!