-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nok en el-SUV fra Mercedes
Her er ferske bilder av en elbil basert på Mercedes GLB. Om det virker interessant må du smøre deg med en god porsjon tålmodighet.
Selv om bilen på bildene har mye til felles med en standard GLB, viser den tette grillen og mangelen på eksosrør at dette er en elbil.
Navnet blir etter alle solemerker EQB og den ventes på markedet en gang i 2021 – som Mercedes’ tredje elbil etter nylig lanserte EQC og den kommende EQA som vi så langt kun har fått servert som konseptbil.
GLB er basert på MFA2-plattformen – den samme som benyttes for øvrige modeller i A- og B-klassen. EQB skal bygges på en elektrifisert utgave av denne plattformen, og det er også denne som skal danne grunnlag for EQA når den gjør sin entre, noe som trolig skjer en gang i 2020.
Mercedes utvikler også en dedikert plattform for elbiler, men første modell ut på denne blir trolig EQS som først kommer om et par år.
Vi forventer at EQB får en elmotor på hver aksel og kan leveres med ulike batteripakker hvorav de med minst kapasitet gir en rekkevidde på rundt 400 kilometer. Mercedes har allerede registrert varemerkene EQB200, EQB250, EQB320, EQB350 og EQB380 i USA.
De første EQC er registrert i Norge, men antallet er så begrenset at det trolig kun er snakk om demo- og utstillingsbiler til forhandlere – kun 66 biler i skrivende stund.
I det kompakte SUV-segmentet hvor EQB skal finne sin plass er det forventet tøff konkurranse i årene fremover.
Volvo har allerede presentert sin XC40 Recharge, BMW kommer med sin elektriske iX3 neste år, DS3 Crossback E-Tense er like rundt hjørnet, og Lexus hinter at de skal elektrifiseres – riktig nok bare med en konseptbil så langt.