-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gemballa på nye eventyr
Nå kommer det noen tegninger fra Gemballa som antyder at vi har en ny hyperbil på gang. Gemballa kan i hvert fall skryte på seg at de er etablerte og har gjort dette før.
Gemballa er et av de snekkerfirmaene jeg gjerne stikker innom når jeg er på de kanter. Og siden de bor i Porsche/Mercedes-land, og ved foten av Leonberg med deler av gamle Solituderingen rett utenfor døren, er det et ganske fristende lunchmål når jeg har litt tid.
Det er alltid umulig å vite hva det er man vil møte der. Riktignok er det hele basert på Porsche – jeg har sett alt fra Cayenne via Cayman til Carrera GT der, men plutselig dukker det opp en Mercedes-McLaren SLR, en McLaren MP4-12C eller en Ferrari Enzo.
I sommer sendte de ut en profiltegning av noe som så ganske dramatisk ut, og nå har de fylt på med et par renderinger til. Meldingen i juni var at de planla en gjennomført super-sportsbil, med krefter godt på nordsiden av 800 hk.
Samtidig som Steffen Korbach, Gemballa-eier, la til at de lette etter finansiering for prosjektet.
I den førjuls-hilsenen som kom nå er de fremdeles i en finansieringsfase, men det følger enda flere detaljer.
For det første viser skissene at i den siste versjonen har de droppet noen av Zenvo-henvisningene.
Bilen er blitt mykere med flere kurver på et lenger karosseri med et par store scoop på bakre stolpe, og så ser det ut som en flerlags spoiler der bak, mens den foran ligger godt under fronten.
Ikke et ord om hvilken motor, bortsett fra at Korbach også mener at «den siste rene sportsbilen her i verden skal høres og lukte bensin.»
Ikke alle moderne trender er kule sier han, og tenker kanskje på strøm?
Han snakker om state-of-the art drive- og aero teknologi. Og lover at det blir ikke antydninger av hybrid. Men med en planlagt nulltihundre på under 2,5 og til 200 på ca. 6,5 sekunder, blir det åpenbart ganske mye luft som skal pumpes inn gjennom de to sidescoopene.
Vi kan helt sikkert regne med mengder av lettvekt og en ganske nøktern interiør-stil.
La oss håpe de får det til. Selv om det har vært en stund siden jeg besøkte dem sist er det litt trygt å vite at folk som disse finnes og at som regel er det bare å stikke innom.