-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Avstikker i London
Selvfølgelig er det solidarisk å henge med når partneren er på juleshopping i London. Men kanskje man skulle unne seg en liten avstikker innom bilutstillingen på Victoria og Albert?
La deg ikke skremme av at Victoria og Albert Museum i London presenterer seg som «the world's leading museum of art and design».
Selv om det stemmer MÅ du ikke ta med deg hele innholdet. Og spesialutstillingene deres er slik at selv en presentasjon av kamuflasje blir interessant.
Den 23. november åpner de en utstilling som heter «Cars, accelerating the Modern World» - med andre ord en kulturhistorisk gjennomgang av bilens rolle i og for det moderne samfunnet.
Og i V&A-sammenheng er det derfor helt naturlig å vise, for eksempel, en damehatt fra slutten av 20-tallet.
Selvfølgelig tok moten preg av de nye strømlinjene, samtidig som et plagg måtte tilpasses den nye bruken – akkurat som mobiltelefonen setter sitt preg på skredderoppgavene i dag – dette er en hatt som også måtte sitte på plass når damen var passasjer i en ganske åpen Bugatti.
Utstillingen har selvfølgelig med noen biler, den første Benz’en, et nydelig Labourdette karosseri på en Hispano, en Tatra 77 og en GM Firebird turbinbil – blant annet.
Du får møte Graham, mennesketypen som utviklet seg til å ta vare på seg selv ved bilulykker, du møter Lalique-maskotter i glass og plakater – både propaganda og reklame – og du treffer den første Guide Michelin, en tidlig vindusvisker og en ganske ny styringsenhet for ABS.
Det er med andre ord ikke noen bilutstilling, men en omfattende utstilling om et bil-århundre. Faktisk så omfattende at det skulle ikke forundre meg om shoppingpartneren også endte opp med å synes at det faktisk var vel verdt å bruke litt tid på.
Og hvis du foretrekker London ved påsketider: denne utstillingen holder åpent frem til 19. april.