-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avstikker i London
Selvfølgelig er det solidarisk å henge med når partneren er på juleshopping i London. Men kanskje man skulle unne seg en liten avstikker innom bilutstillingen på Victoria og Albert?
La deg ikke skremme av at Victoria og Albert Museum i London presenterer seg som «the world's leading museum of art and design».
Selv om det stemmer MÅ du ikke ta med deg hele innholdet. Og spesialutstillingene deres er slik at selv en presentasjon av kamuflasje blir interessant.
Den 23. november åpner de en utstilling som heter «Cars, accelerating the Modern World» - med andre ord en kulturhistorisk gjennomgang av bilens rolle i og for det moderne samfunnet.
Og i V&A-sammenheng er det derfor helt naturlig å vise, for eksempel, en damehatt fra slutten av 20-tallet.
Selvfølgelig tok moten preg av de nye strømlinjene, samtidig som et plagg måtte tilpasses den nye bruken – akkurat som mobiltelefonen setter sitt preg på skredderoppgavene i dag – dette er en hatt som også måtte sitte på plass når damen var passasjer i en ganske åpen Bugatti.
Utstillingen har selvfølgelig med noen biler, den første Benz’en, et nydelig Labourdette karosseri på en Hispano, en Tatra 77 og en GM Firebird turbinbil – blant annet.
Du får møte Graham, mennesketypen som utviklet seg til å ta vare på seg selv ved bilulykker, du møter Lalique-maskotter i glass og plakater – både propaganda og reklame – og du treffer den første Guide Michelin, en tidlig vindusvisker og en ganske ny styringsenhet for ABS.
Det er med andre ord ikke noen bilutstilling, men en omfattende utstilling om et bil-århundre. Faktisk så omfattende at det skulle ikke forundre meg om shoppingpartneren også endte opp med å synes at det faktisk var vel verdt å bruke litt tid på.
Og hvis du foretrekker London ved påsketider: denne utstillingen holder åpent frem til 19. april.