-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mini-el fra Russland
Elbiler er ikke særlig populært i Russland. Den første Teslaen kom dit i fjor! Men nå kommer det tanker om en liten elbil fra Togliattigrad – Ladaens hjemby.
Den har ligget ute på nettet en stund, lille Zetta. Den er basert på lokalt utviklet el-hjul, hjul der motor og brems og alt som skal til er på plass som én modul. Hver enhet er også utstyrt med sin egen ABS og momentbegrensnings-sentral.
Så kan du bygge omtrent hva du vil av plattformer og selv finne ut i hvor mange hjørner du ønsker å plassere en av disse drivenhetene.
Nå har den russiske industriministeren, Denis Manturow, fortalt Tass at produksjonen av denne skal i gang i løpet av første kvartal neste år.
En video viser en lukket 2/3 seter under tester – det er sannsynligvis den det er snakk om.
Den likner kanskje litt på Tazzari som vi har noen få av her hjemme. Og vil nok, akkurat som den, kunne bli klassifisert som en firehjuls motorsykkel.
Spesifikasjonene er ikke helt klare akkurat, men det ser ut som man jobber med mellom 10 og 20 kW i hvert hjul – en bil kan med andre ord få maks 80 kW.
Det burde holde lenge for en bil der vektmålet er 555 kg. (Prototypen er åpenbart fremdeles oppe på rundt 800).
Og målene er kompakte. 2995 x 1480 x 1725 millimeter med 1890 mm akselavstand.
Men hjemmesidene deres er morsomme fordi noen åpenbart unge designere har boltret seg med en lang rekke form-fantasier som strekker seg fra rene beach-buggies til seriøse rullestoltransportører og storby-taxier.
Russiske dagsaviser forteller at bilen skal koste noe som tilsvarer 6.400 euro når den kommer, men de påstår også at den skal få 560 km rekkevidde og en toppfart på 120 km/t.
Et eller annet sted her er det noe som ikke stemmer.