-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volkswagen kuldetester neste elbil
Her har kamuflasjemakerne hatt det morsomt. Det ser ved første øyekast ut som en Opel Grandland, men er noe helt annet.
Dette er en SUV som kan gjøre det meget bra i Norge. For mens Volkswagens første modell ut på MEB-plattformen, ID.3, kun leveres med bakhjulsdrift, får du mulighet for firehjulsdrift om du velger denne.
Som konsept het den ID.Crozz, men når produksjonen starter om et snaut år er sannsynligheten stor for at betegnelsen blir ID.4. Og den får en mer konvensjonell SUV-form enn konseptbilen hadde.
Nå er det jo populært med coupé-formede SUV-er også, så kanskje Volkswagen lager to varianter av bilen.
Selv om denne prototypen er forkledd som en Opel, så regn med at produksjonsutgaven blir en typisk Folkevogn med designtrekk overført fra ID.3. Det fikk vi klare signaler om gjennom den kamuflerte bilen som sto utstilt i Frankfurt under betegnelsen The Next ID.
Kunder kan velge mellom to motoriseringer, den enkleste med én motor og bakhjulsdrift, men det blir også mulig å kjøpe en versjon med to motorer og firehjulsdrift. Trolig er det sistnevnte som nå testes ut i nordisk klima.
Salgsstart for ID.4 forventes å være om cirka et år fra nå. Den skal produseres ved Volkswagens CO2-nøytrale anlegg i Zwickau hvor også ID.3 bygges.
Men Volkswagen har nylig kunngjort at de også skal produsere elbiler ved fabrikken i Chattanooga, Tennessee innen et par år.
Som ID.3 vil trolig også ID.4 tilbys med alternative batteripakker og rekkevidde på inntil 500 kilometer.
Det er liten tvil om at Volkswagen mener alvor med sin elbilsatsing. På den nylig avholdte bilutstillingen i Los Angeles viste de konsept nummer syv i rekken basert på MEB-plattformen under eget navn.
I tillegg selger Audi allerede e-tron i store kvanta, en økonomiutgave er annonsert og på bilutstillingen i Los Angeles debuterte e-tron sportback.
I tillegg skal Skoda realisere sin Vision iV og Seat sin Elborn – begge skal vises i løpet av 2020.