-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Elbil med hengervekt på 1500 kg
Vi har fått den servert i flere omganger, men nå, like før produksjonen starter får nordmenn som har snust på Polestar 2 et par viktige meldinger.
Det er liten tvil om at Polestar skal konkurrere direkte med Tesla. Det gjelder både selve bilene og måten de selges på.
Det er snart et år siden vi avslørte de fleste detaljer om den kommende elbilen, og for et par måneder siden ble også prisene offentliggjort.
De lover rekkevidde på 500 kilometer, hurtiglading, to motorer med samlet effekt på 408 hestekrefter og sportslige kjøreegenskaper. Ingen tvil om at bilen er rask.
Men hva med de praktiske egenskapene?
Ifølge Polestar var disse tema gjennom hele utviklingsprosessen. God kapasitet med hensyn til henger, og et praktisk og lett tilgjengelig bagasjerom.
Nå forteller de at bilen kan trekke tilhenger på inntil 1500 kg. Så vidt meg bekjent kan ingen annen elbil i dette segmentet skilte med noe tilsvarende – Model 3 har limit på 910 kg.
Polestar har utviklet et elektrisk drevet hengerfeste som du kan bestille sammen med bilen. Norsk pris er 13.000 kroner.
Et samlet bagasjevolum på 440 liter er litt mer enn Model 3 kan skilte med. Polestars er fordelt med 405 liter bak og 35 liter foran.
De passer samtidig på å fremheve enkel tilgang til bagasjerommet – Polestar 2 har stor bakluke og nedfellbare bakseter, der trumfer de konkurrenten.
Et takstativ kan bære ytterligere 75 kg, og da får du kanskje med deg det som trengs til hytteturen.
Som nevnt starter produksjonen over nyttår, og Polestar garanterer at kunder som legger inn reservasjon før 31/12-2019 skal prioriteres og få mulighet til å skrive endelig kontrakt tidlig 2020.
Bilene selges kun via Internett, men de første Polestar Spaces, hvor man kan se bilene og få mer informasjon, har åpnet i Oslo og Beijing. I løpet av 2020 er planen å ha 50 Polestar Spaces globalt.