-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tyrkia vil lansere eget merke
Nå er det slett ikke uvanlig med bilproduksjon i Tyrkia – flere internasjonale selskaper har produksjonsanlegg der. Men nå er et eget elbilmerke på trappene.
Det nye merket har foreløpig betegnelse TOGG, et akronym for «tyrkisk bilindustris joint venture gruppe». Sist uke presenterte de sine planer i Gebze, litt vest for Istanbul, med drahjelp av selveste president Erdogan som tok en liten prøvetur med de nye bilene.
Det er i første omgang snakk om to modeller, en sedan og en kompakt SUV, begge med batterielektrisk drivlinje.
Basisutgaven av SUV-en har en elektrisk motor på 200 hestekrefter på bakakselen, men det skal også komme en versjon med en motor på hver aksel og samlet effekt på 400 hk.
Det snakkes om en rekkevidde på inntil 480 kilometer og 150 kW hurtiglading slik at batteriene kan fylles til 80 prosent i løpet av en halv time.
Planen er at SUV-en skal i produksjon fra 2022 og sedanen litt senere. For formålet skal det bygges en ny fabrikk i den nordvestre provinsen Bursa med årlig kapasitet på 175.000 biler.
Om du syns bilene ser gryteklare ut, så skyldes det i stor grad at TOGG har engasjert Pininfarina til å designe og bygge prototypene.
Det skal bli interessant å se om et nytt bilmerke fra Tyrkia kan bygge en bil som er konkurransedyktig mot alle europeiske, amerikanske og asiatiske elbiler som kommer på markedet de nærmeste årene. Lett blir det ikke.