-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny Megane kan bli attraktiv i Norge
Når Renault oppgraderer sin populære Megane er det spesielt en detalj som kan booste salget i Norge.
Vi varslet denne oppgraderingen gjennom spionbilder og renderinger for en måned siden. Du skal kjenne modellen meget godt for å se endringene i eksteriøret som primært består av nye lykter med LED hovedlys.
Innendørs får den imidlertid tekniske oppgraderinger som er verd å merke seg. Den vertikale infotainmet-skjermen blir med videre, men får nå betjening inspirert av smarttelefoner. I tillegg erstattes det digitale speedometeret med en ny 10,2-tommers skjerm.
Bilen får også semi-autonome systemer på nivå to slik at den kjøre korte perioder med minimalt inngrep fra sjåførens side.
Men viktigst for Norge er utvilsomt Megane E-Tech, en ladbar hybrid med tilsvarende drivlinje som er annonsert for Captur.
Denne kombinerer en 1,6-liters bensinmotor med elektriske motorer for en samlet effekt på 160 hestekrefter.
Ifølge Renault kan bilen kjøres utslippsfritt i hastigheter opp til 135 km/t, og et batteri på 9,8 kWt skal gi en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer etter WLTP-syklusen, og hele 65 km ved ren bykjøring.
I hybridmodus oppgir Renault at bilen har et CO2-utslipp på 40 gram per kilometer.
Først ut som ladbar hybrid blir Megane stasjonsvogn mens kombikupeen vil følge litt senere.
Toppmodellen i familien forblir Megane RS som har en effekt på hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.