-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kineser på Oslo-besøk
Denne bilen ble observert i Oslo ved inngangen til helgen, men hva den gjorde her er uklart.
Bilen er en XPeng G3, en bil som er produsert i et svært begrenset opplag av en start-up og for øyeblikket kun selges i Kina. Den var registrert på prøveskilter.
Anders Pettersen kjørte bak bilen på vei inn i Operatunnelen, og var raskt oppe med mobilen sin og knipset bilder. Selv observerte jeg den også, da var den på vei mot Bjørvika.
Bilen er en konkurrent til den kommende Tesla Model Y, og ifølge Wikipedia leveres den med to alternative batteripakker på 50,5 og 65,5 kWt – nok til en rekkevidde på henholdsvis 400 og 520 kilometer målt etter den gamle NEDC-syklusen.
Rekkevidde etter WLTP-syklusen er ikke oppgitt, men du kan regne med at den er rundt 25-30 prosent lavere.
Motoren har en effekt på snaue 200 hestekrefter og skal sørge for en toppfart på 170 km/t og en null til hundre aks på 8,2 sekunder for modellen med forhjulsdrift.
Britiske AutoCar har testet bilen, og du kan lese deres omtale ved å klikke på denne linken.
AutoCar forteller at produsenten, som totalt har bygget rundt 17.000 biler de siste to årene, ikke har planer om eksport de nærmeste årene, så hva bilen gjorde i Oslo forblir en gåte.
Kanskje de vil prøve seg her nå som MG har åpnet for salg av kinesiske elbiler i Norge? Eller kanskje de var på vei sydover etter å ha testkjørt i kaldere klima? Send meg gjerne en mail dersom du har observert bilen andre steder i landet.