-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakt elbil fra Renault
Renault viser foreløpig siste tilskudd i sin elbil-familie når Genève-utstillingen åpner neste uke. Det er foreløpig ikke tatt stilling til om den tas til Norge gjennom offisielle kanaler.
Bilen har det meste til felles med Smart ForFour som nylig ble presentert i en oppfrisket versjon. Ikke akkurat noen volumselger i Norge.
Det er heller ikke Renault Twingo, men andre markeder er langt større konsumenter av småbiler enn vi er. Man skal ikke lenger enn til Danmark for å oppleve forskjellen.
Gjennom tre generasjoner – siden debuten i 1992 – er det solgt neste fire millioner Twingoer i 25 land. Den har ifølge Renault vært bestselger i det franske A-segmentet i årevis, og blant de fire mest solgte minibiler i Europa.
I takt med tiden lanseres Twingo nå for første gang som elbil. De siste årene har Smart-modellene kun vært solgt som elbiler i Norge, og nå følger resten av verden etter. Så da var nok tiden moden også for Renault til å satse elektrisk i minibil-segmentet.
Renault har greid å plassere en batteripakke med mer effekt enn den Smart har benyttet. En kapasitet på 22 kWt skal ifølge Renault gi en rekkevidde på 250 kilometer etter «WLTP city»-syklus, og 180 km ved blandet kjøring.
Med hurtigladere på 22 kW skal det være mulig å «fylle» på strøm nok for cirka 80 kilometer i løpet av en halv time.
Norske Renault-forhandlere har stor suksess med Zoe som nettopp er kommet i oppdatert utgave, men importøren har foreløpig ikke tatt stilling til om også Twingo Z.E. skal inn i programmet.
Pris er definitivt en viktig faktor her – bilen kan nok ikke koste mer enn 150.000 kroner med så begrenset rekkevidde i forholdene til f.eks. trillingene fra Volkswagen-gruppen.