-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toppene i 911-familien
Porsche lanserer sin nye 911 Turbo S med og uten tak. Aldri har den hatt mer krefter å rutte med.
Toppmodellen i 911-serien lanseres som Coupé og Cabriolet, begge med 3,8-liters boxer med to turboer med variabel geometri (VTG).
Motorene har en effekt på hele 650 hestekrefter, 70 mer enn i forgjengeren, og et dreiemoment på 800 Newtonmeter (en økning på 50).
Det medfører at den gjør null til hundre på 2,7 sekunder, to tideler kjappere enn før, men enda mer imponerende er at du bikker 200 i løpet av 8,9 sekunder – her er besparelsen et helt sekund. Potensiell toppfart er som tidligere 330 km/t.
Dimensjonene er økt i takt med ytelsene for økt stabilitet. Karosseriet er 45 mm bredere rundt forakselen og måler 184 cm, mens bredden over bakhjulene er 190 cm, en økning på 20 mm.
I tillegg er sporvidden økt med 42 mm foran og 10 mm bak, mens den adaptive aerodynamikken inkluderer kontrollerte flaps i fronten samtidig som en større bakvinge sørger for mer downforce.
Hjulutrustningen består av 20-tommers felger med dekkdimensjon 255/35 foran og 21-tommere med 315/30 bak.
På utstyrsfronten tilbyr Porsche sitt aktive sportschassis (PASM) som er senket med 10 mm samt sportseksos med justerbare flaps som høyner lydopplevelsen.
Takket være avansert PTM firehjulsdrift kan nå så mye som 500 Newtonmeter sendes til forhjulene når behovet melder seg.
Den pneumatisk justerbare frontspoileren og den større bakvingen sørger for inntil 15 prosent mer marktrykk. De brede bakskjermene fremhever den slanke kroppen til 911 Turbo S som i kjent stil er utstyrt med rektangulære eksosrør i sort høyglans.
Skinninteriør er standard, kombinert med detaljer i karbon og lys sølvfarge.
Norske priser for 911 Turbo starter på 2.852.900 kroner for coupéen, så du bikker trolig tre millioner uten å sette mange kryss på utstyrslisten.