-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
RUF drar til Oklahoma
Den meget stilige kona til Alois Ruf, Estonia, fikk et preg av Annie Get Your Gun da paret presenterte sin Genève-debutant.
Rodeo Concept kaller RUF sin nyeste bil – akkurat like tett på Porsche 911 som alle hans andre biler og akkurat like fjernt fra produksjonsmodellene som hans spesialversjoner – med eget VIN-nummer, slik det alltid har vært.
Rodeo-bilen har åpenbart en spesiell bakgrunn. Dette paret traff hverandre i Oklahoma der Estonia lærte ham litt om country & western, og det er det som nå er gjengitt i denne bilen som altså skulle hatt æresplassen på standen i Genève.
Nå kan ikke en gang RUF nekte for at Porsche en gang hadde sine ganske høyreiste Dakar rallybiler. Denne ser ikke like tøff ut, men den følger den samme oppskriften.
Og når jeg sier det, sier jeg i realiteten at dette ikke er noen Porsche, for også her er kjernen en karbon-monocoque som bærer det hele. Den samme som vi så i STR og i SCR.
Slik denne er konstruert kan den ta både en turbomatet og en kortpustet flat sekser. I presentasjonsvideoen ble det ikke sagt et ord om mekanikken i denne modellen.
Her er det åpenbart at det hele er bygd ganske høyt for å kunne løfte karosseriet og gi bilen det skikkelige off-road/eventyrer-preget. Opphengningen har fått lengre fjæringsvei, firehjulsdrift selvfølgelig, og dekk som tilsvarer drømmen.
Les også: Utrolig crossover fra Ruf
Skikkelige accessoirer på utsiden også – alt fra lykter til skliplater til tau, pluss en spade – gir det riktige budskapet.
Her er det nemlig folk som Ralph Lauren og Bruce Meyer (som grunnla Rodeo Drive Concours d’Elegance) som har stått bak og inspirert, og Estonia selv som virkelig har dratt frem gamle Vill Vest-drømmer fra Oklahoma.
Vi ser det inni også, ranch-stilen er klar: sadel-skinn over det hele (resten er brukt på utsiden til remmer over panseret og deksler til ekstralysene). Og setene er kledd med stoffer med indianerinspirerte mønstre som skal minne deg om cowboyer og indianere som føyk over prærien på jakt etter hverandre.
Det som ikke er skinn, er enten karbon eller andre materialer som gir en god opplevelse av kvalitet.
Virkelig synd at dette paret måtte nøye seg med skjermen for å presentere stjernen denne gang. Det er alltid åpenbart hvor moro de har det når de gjør det for ekte, levende publikum på standen i Geneve.