-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Flatt er også smittsomt
Skal man tyde nye merkevare-registreringer, ser det ut til at også Nissan følger etter Volkswagen og BMW og presenterer et minimalistisk og flatt varemerke. Heldigvis blir det nytt liv i Zen.
Dersom en rekke registreringer betyr at også Nissan skal bytte logo snart, kan vi slå fast at det er ikke bare virus som herjer om dagen – behovet for minimalistiske, flate logoer er åpenbart også smittsomt.
Vi hadde Volkswagen for ikke lenge siden, og BMW for noen uker siden da de viste bilder av den nye i4.
Se på forslaget til det nye varemerket, der er 3D-kromstripen i midten, slipsnålen kalte jeg den, blitt erstattet med en smal, monokrom utgave der Nissan-fonten har blitt en veldig streit sans-serif sak.
Nå beholder de det sirkulære formspråket, men i stedet for en ring omfavnes Nissan-stripen nå med to halvsirkler som begge avsluttes med ganske lekre – hva skal vi kalle dem – pigger? Eller anleggsflater? Legg en bra pakning mellom dem, og du har en tett forbindelse.
Akkurat den er litt underlig, for argumentene til fordel for disse nye 2-dimensjonale logoene er at de skal være effektive på små og store skjermer også. Akkurat disse tynne spissene kan umulig være enkle å modellere.
Heldigvis ser en ny Z litt festligere ut. Jeg vet ikke hvor mange logoer konsernets Z-biler har hatt opp gjennom historien.
Det vi tolker som logoen på den kommende bilen er forholdsvis retro. Dagens Z kalles Samurai-chic av dem som skjønne seg på slikt. Den foreslåtte har en virkelig personlig strek gjennom Z’en som nesten er identisk med den vi møtte på den første Datsun 240 Z for 50 år siden.
Det kan virke fornuftig akkurat det, dersom ryktene om at 370Z-erstatningen neste år vil ha en ganske stor porsjon retro i designet sitt.
Nå er det viktig å presisere at vi VET ikke om Nissan virkelig har gått over til flatt-logo-partiet, men hvis de virkelig har, er jeg ganske spent på selskapets forklaring på hvorfor.
Kilde: Car-Brand-Names.com