-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Egget er snart ferdigkokt
Vi har hatt sans for lille Microlino med de klare Isetta-referansene siden vi så henne i Genève for første gang i Genève i 2016.
Egentlig er jeg forundret over at hun ikke har dukket opp for lengst. De som står bak er jo tross alt europamestere på elektriske sparkesykler – men det er kanskje ikke nok for å sparke i gang en søt, elektrisk mopedbil.
Vårt første møte med Microlino var på bilutstillingen i Genève 2016
Særlig ikke når det dukker opp den type forviklinger som vi oppdaget da vi tilfeldigvis møtte henne på IAA i fjor. Da var bildet meget uryddig – for å si det forsiktig.
Den tidligere sportsbilprodusenten Artega var bedt om å industrialisere konstruksjonen. I stedet overtok de det hele, døpte kjøretøyet om til Karo – og der stanset det hele.
Men så har ting ordnet seg, Oliver og Merlin Ouboter – Micro-grunnleggerens to sønner – har revidert hele konstruksjonen på nytt, og nå var det meningen at den produksjonsklare modellen skulle presenteres med både pomp og prakt på Genève i 2020.
I stedet ble det en liten stream – bedre enn ikkeno.
De forteller at det er først og fremst interiøret som er endret
Det skyldes først og fremst at det er blitt bedre innvendig plass, og det kommer først og fremst av at de har breddet sporvidden bak, og det har de gjort først og fremst for å øke sikkerheten, og da har de samtidig gjort noe med strukturen i hele boksen.
Man ser det blant annet på tynnere A-stolper og på en rattstamme som nå er helt stiv og ikke hengslet.
Det er blitt andre mål enn de vi har operert med før, og utseendet er blitt enda glattere. Til det hører også nye farger, nye trekk inni og nye felger.
Og selv om prisen på 12.000 euro ikke er endret, kan vi kanskje kalle den Microlino 2.0.
Brødrene forteller at de har hatt hjelp av konsulentselskapet Cecomp i Torino for å gjøre de nye endringene. Ikke minst fordi de hadde vært sterkt inne i Bolloré Bluecar som ble brukt til elektrisk bildeling i Paris i mange år.
De regner nå med 5.000 biler per år, sier de har 17.000 bestillinger og at de første skal leveres om et års tid.
Ta da med at i tillegg til den sterkt reviderte Microlino ville de også presentere sin Microletta på utstillingen. En elektrisk trehjuls scooter som tilter og som har toppfart oppunder 80.
Ikke noen elsykkel akkurat. Denne er bygget slik at den kommer i en gruppe der man trenger bilsertifikat, det er tross alt mange flere av dem der ute, enn av mc-sertifikater.
Foreløpig er dette bare et konsept, en idé, som de vil teste ut på markedet. Prisen er beregnet til ca. 4.900 euro.