-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Reprise på studentrevy
Studentene fra IED i Torino har alltid noe rart og uventet å vise frem i Genève. I år het hun Tracy.
Du har sett henne før. Skolen sendte noen bilder før utstillingen i Genève skulle åpne, som vi ga dere som en forhånds-smakebit.
Det bør ikke hindre deg fra å ta en titt, for her kan du få en virkelig følelse av hvilket detalj-nivå disse folkene jobber på.
Istituto Europeo di Design har skoler flere steder i Italia. I Torino byr de blant annet på bildesign. Og det er en by der det ikke er vanskelig å låne profesjonelle rådgivere eller veiledere for en time eller fem.
Skolen har også glimrende forbindelser med den lokale prototype-industrien, slik at de siste årene har de alltid hatt med seg en komplett 1:1 utgave av det studentprosjektet som vant det året.
I år dreide det seg selvfølgelig om utfordringer i bymiljøet og om bærekraftige delingsmodeller.
Denne lille boksen er en seksseter med mikro-mobilitet ambisjoner og med materialer og drivlinjer som skal være minst mulig belastende.
Men selvfølgelig har man lagt inn en liten finte her også – Tracy har antydninger av terreng-egenskaper, så ikke bare er den beregnet på sentrumsnær trafikk, den skal kunne ta deg og alle ungene et stykke inn i skauen også.
Det er skolens Masterstudenter i Transport Design som har gjort en slik oppgave for 17. gang.
Det som er litt interessant å se er hvordan sammensettingen av studenter endrer seg. Fra nesten bare italienere, via en periode med tysk og engelsk innslag, før japanerne begynte å komme, og deretter koreanerne.
Nå er det India som markerer seg. Av de til sammen 22 som har deltatt i prosjektet er syv fra India. Seks kommer fra Kina pluss to fra Taiwan og resten fra Italia. Omtrent like internasjonalt som på et vanlig designkontor nå om dagen.
Men hele poenget mitt med å bruke tiden din på denne gjentakelsen er å vise disse bildene som i veldig stor grad henter opp glimrende små detaljer og – ikke minst – forteller om kvaliteten man fremdeles finner hos prototypebyggerne i Torino.
Denne gangen var det EDAG Torino som har bygget modellen, og gitt den den fantastiske finishen.