-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bedre enn flygende biler: bilende fly
Learmousine heter noe underlig som skal auksjoneres bort i slutten av juni. Da vet man i hvert fall hvor den kommer fra: en sliten Lear jet.
Dan Harris heter mannen som designet dette som altså er superlimousinen til å ut-superlimousine alle andre superlimousiner.
Det påstås at den har landeveis-tillatelse i USA, der den skal selges, på tross av at den for eksempel har skikkelig jetlyd der bak og at den måler ikke-uanselige 13 x 2,44 meter
Den er basert på en skikkelig Lear Jet som er montert oppå et helt spesielt chassis, konstruert spesielt for denne jobben.
Som man ser har de kuttet vingene, men høyderoret der bak kan bli for bredt slik at det kan vippes opp.
Og jetmotorene da. De er erstattet av noen solide høyttalere som spiller jet-lyd når det hele beveger seg eller skal gjøre inntrykk på annet vis.
Det finnes litt mer konvensjonelle løsninger for fremdriften: en skikkelig 8,1-liters GM Vortec motor på 406 hester med spesifikasjoner som i industrimotorinstallasjoner.
Den har bakhjulsdrift på 28 tommers felger og 325/25R28 Kumho-dekk. Med 5.400 kg vekt er det ikke akkurat en sportsvogn vi snakker om. Men det snakkes om 160 km/t.
Det er vel imidlertid ikke drag den først og fremst er tenk til. Den er beregnet til morsomme demonstrasjoner og andre former for bilshow, selv om den har vært brukt til bryllup og fest også.
Du kan få plass til 18 av vennene dine på den langsgående luksusbenken med – blir vi lovet – mer enn mange nok koppeholdere – dersom det er du som inntar førersetet.
Der har du en rekke brytere oppe i taket, for virkelig å imitere fly, og du har fire skjermer for myriadene av utvendige kameraer.
Bak har gjestene et 17.000 Watt audio/visuelt system, med bl.a. 42 tommers plasma skjerm og muligheter for å leke med en rekke forskjellige lys-effekter.
Med på dealen følger en 44 fots trailer og en 2015 Chevrolet 2500 HD pickup som kan trekke det hele.
Noen antyder at den vil kunne gå for fem millioner dollar. Etter cirka 40.000 timers innsats antydet de opprinnelige byggerne at den kanskje var verdt en million. Men som vanlig er det kjøperen som kommer til å avgjøre hva som er en riktig pris.
Se flere detaljer og bilder her