-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Det startet med en kit-car
Sykkel med en nydelig ramme i tre, og deretter en trehjulsbil, også med masse treverk – men det startet med et sportsbilbyggesett.
Egentlig startet det med sykler. Bestefaren til Pierre Lallemand satte sammen deler som ble til en komplett sykkel som han kalte Novy.
Unge Lallemand bygde snart sin egen sykkel, og ikke lenge etter det en motorsykkel der grunnlaget var en vraket Bultaco 360.
Det fortsatte med motor og to hjul helt til en Cayenne rygget på ham for ti år siden.
– Da bestemte jeg meg for å bygge en liten sportsbil, forteller han.
Og det fant han i et byggesett for noe ganske ryddig som heter Fisher Fury som du utstyrer med en firesylindret 998 kubikk Yamaha R1 motor. Den drar 11.500 omdreininger og underveis produserer den inntil 160 hk. Oppå 450 kg etterlater det visse inntrykk.
Men Pierre Lallemand er utdannet arkitekt og har gjort mye som vi ville kalle design, så nå har på-hjul-interessene hans først slått ut i en sykkel.
Ecce heter den og består vel egentlig bare av en ramme som ser ut som en slags Nike-logo med et hjul i hver ende, et sete oppå toppen og et bukkestyre langt der nede.
Selvfølgelig leverer han den i karbon og den finnes med forskjellig utstyr, opp til det han kaller Cruiser-versjonen. Den kan sågar utstyres med elektrisk hjelpedrift, men poenget mitt er at den ser ganske lekker ut.
Jeg sa ikke brukbar, men lekker. Og spesielt når rammen er bygget i ved. Det å måtte pusse og lakke dekk og ramme hver vår er jo noe spesielt da.
Og ut fra denne interessen for plank har han også foreslått en trehjuls bil. Sikkert nullutslipps, sikkert med bionedbrytbare materialer rund baut og sikkert egnet for ned til 14-åringer slik trenden i Italia og Frankrike er akkurat nå.
Men akkurat denne er ikke bygget ennå, jeg har ikke peiling på mål eller spesifikasjoner. Jeg syntes bare jeg skulle nevne at Pierre Lallemand har gøyale ideer.