-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kunstbil på en annen måte
BMW fortsetter sin innsats med å kombinere kunst og bil ved at de stiller en bil til disposisjon for en som gjerne vil bruke det som lerret. Her har vi en med grafitti-vibber.
Frieze Los Angeles var et av de få store kunst-eventene som fikk gå av stabelen uforstyrret av Corona i år.
BMW var til stede med en M2 som var tatt under behandling av Futura 2000.
Nå er ikke dette et 20 år gammelt artist-kollektiv, som man kanskje skulle tro, men det navnet en New Yorker, Leonard Hilton McGurr tok da han viste seg som en av de tunge graffiti-kunstnerne på 80-tallet.
Han tilhører den samme formen som Jean-Michel Basquiat, Keith Haring eller Dondi White, jobbet veldig meget med en stram grafikk basert på komplette bokstaver og har faktisk også hatt stor suksess som reklamegrafiker.
Her har han ved hjelp av inntil fire lakk-lag lagt på gnistrende hvite punkter eller hakkete linjer oppå den svarte grunnfargen. For ikke å snakke om alle sirkelsagbladene du finner rundt omkring. En av signaturene til Futura 2000.
Han har herjet innendørs også, men litt mer konvensjonelt.
Kinetiske komposisjoner og konsentriske former heter det visst, eller som Markus Flasch, sjefen for BMW M GmbH sier:
– Jeg er begeistret over det dynamiske og lett provoserende designet på dette kunstverket. Med sin enestående, konstruktiv-rebelske stil passer Futura perfekt til en ungdommelig gærning som BMW M2 Competition.
Nå skal ikke dette forbli et engangsfenomen.
Fra juni skal de selge et antall «M2 Edition designed by FUTURA 2000».
Greit modell-navn!
Man har tatt elementer fra originalverket og dekorerer front og hekk på spesialmodellen med dem. Også dekorlistene på dashbordet og midtkonsollen skal få håndmalte Futura 2000-type innslag.
Ikke to biler kommer til å være like, så du kan jo trygt si at når du kjøper et stykke Futura 2000 får du en bil med på kjøpet.
Eller omvendt.