-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Yaris er priset og klar
Norges mest populære småbil kommer i ny innpakning. Nå er nye Yaris bestillingsklar, og de første bilene kommer til landet i september.
Nye Yaris er bygget på den moderne GA-B-plattformen og utstyrt med fjerde generasjons hybridsystem inkludert 3-sylindret motor.
Plattformen tillater at sjåføren sitter lavere og 60 mm lengre bak enn i forgjengeren – noe som bidrar til å senke tyngdepunktet med 15 mm sammenlignet med dagens modell.
Det gir ifølge Toyota en mer engasjerende sittestilling, med bedre ergonomi og flere justeringsmuligheter. Rattet er tettere på sjåføren og kan justeres med seks grader mer i høyderetningen sammenlignet med dagens modell.
Toyota lover videre at chassiset har bedre vektbalanse, både på langs og på tvers – noe som betyr mindre krengning og bedre stabiliteten under bremsing. Et mer rigid karosseri bidrar også til stabilitet og smidige kjøreegenskaper.
Forbedret hybridsystem
Som resultat har den ifølge Toyota en termisk effektivitet på 40 prosent, høyere enn typiske dieselmotorer, som bidrar til å sikre mer enn 19 prosent forbedring av Yaris’ drivstofføkonomi og CO2-utslipp.
Samtidig er systemeffekten økt med 16 prosent og kraftleveransen fintunet for et overbevisende og naturlig preg.
Høy grad av sikkerhet
Avanserte førerassistansesystemer inkluderer intelligent, adaptiv cruisekontroll, som fungerer helt opp til topphastigheten, og kjørefeltassistenten man kjenner fra nylig lanserte Toyota-modeller som Corolla. Alle disse funksjonene er standard i nye Yaris.
I tillegg til førerassistansesystemene, er nye Yaris utviklet for beskyttelse av passasjerer i henhold til de strengere kollisjonstest-standardene som introduseres i 2020.
Mye utstyr
Fra Active grad er LED lys standardisert for det norske markedet. Dette innebærer LED-teknologi for alle lys både foran og bak.
Avhengig av utstyrsgrad tilbys utstyr som Qi trådløs lader, panorama glasstak, JBL Premium Sound, og digitale instrumenter
– Nye Yaris får en konkurransedyktig pris i Norge takket være lave avgifter grunnet lave utslipp av CO2 og NOx. Den nye modellen får i praksis ingen prisøkning fra utgående modell utover prising av sikkerhetsutstyr og annet nytt utstyr, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.
Han forventer at Active Tech og Style blir bestselgere. Forhåndssalget av Yaris er i gang, og de første bilene kommer til Norge i september.
Toyota Yaris 2021* g/km WLTP
Modell | CO2* | Effekt | Veil. pris |
Yaris 1.5 Hybrid Life | 87 | 116 | 234 600 |
Yaris 1.5 Hybrid Active | 87 | 116 | 251 900 |
Yaris 1.5 Hybrid Active Tech | 92 | 116 | 263 800 |
Yaris 1.5 Hybrid Active Tech Bi-Tone | 92 | 116 | 269 700 |
Yaris 1.5 Hybrid Style | 98 | 116 | 278 400 |
Yaris 1.5 Hybrid Executive Grey | 98 | 116 | 291 900 |
Yaris 1.5 Hybrid Style Tech Bi-Tone | 98 | 116 | 294 300 |
Yaris 1.5 Hybrid Premier Edition | 98 | 116 | 295 700 |