-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
BMW letter på sløret
Det nærmer seg lansering av nye toppmodeller i BMWs 3- og 4-serie. Nå deler BMW sine egne "spionbilder" av de mest sportslige modellene.
M3 har vært BMW-entusiastenes drømmebil siden første generasjon kom på banen i 1986. Ved generasjonsskiftet i 2014 sto modellen ved et veiskille – M3 fortsatte som sedan mens coupé og cabriolet fikk den nye betegnelsen M4.
Nå er det snart klart for sjette generasjon BMW M3 Sedan og 2. generasjon BMW M4 Coupé.
Etter en rekke tester på landeveier rundt om i verden, har prototypene den siste tiden blitt presset til det ypperste på noen av verdens mest krevende racingbaner, blant annet den beryktede Nordschleife på Nürburgring.
Et par måneder før bilene får sine verdenspremierer, finpusses nå formen til de kamuflerte prototypene på Sachsenring.
Å finne den perfekte balansen mellom særdeles sportslige ytelser og komfort nok til hverdagsbruk er ikke en oppgave spesialistene i BMW M GmBh tar lett på. Helt siden 1972 har de stått bak de «sinteste» modellene til BMW.
– Det har vært en dårlig bevart hemmelighet at en ny generasjon BMW M3 Sedan og BMW M4 Coupé ville komme. Forventningene er selvsagt store – også denne gang. Dette er biler med en helt spesiell plass i hjertet til de med bensin i blodet, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.
Som alle nåværende modeller fra BMW M GmbH, vil også de helt nye BMW M3 Sedan og BMW M4 Coupé bli tilbudt i to versjoner.
Hjertet i begge versjonene er en tre-liters rekkesekser bensinmotor med opptil 650 Nm dreiemoment. Det er den samme turtallsvillige motoren man finner i BMW X3 M og BMW X4 M.
Standardversjonen, om slik kan kalles standard, byr på 480 hk i kombinasjon med en 6-trinns manuell girkasse.
Competition-versjonen byr på 510 hk i kombinasjon med en 8-trinns M Steptronic automatgirkasse. Sammenlignet med forrige generasjon, er effekten dermed økt med henholdsvis 49 og 60 hk.
Kreftene går i klassisk BMW M-konfigurasjon til bakhjulene. En stund etter lansering vil Competition-modellene også tilbys med M xDrive – firehjulsdriftsystemet som kombinerer sportsligheten og presisjonen fra bakhjulsdrift med det maksimale grepet som firehjulsdrift gir.
M xDrive kan også konfigureres ut ifra individuelle behov. Dermed kan puristene fortsatt nyte egenskapene til den klassiske bakhjulsdriften ved enkelt å deaktivere firehjulsdriften.
Bilene får sin verdenspremiere i midten av september. Da blir selvsagt flere tekniske data og detaljer gjort kjent.