-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Seats mest sportslige til Norge
En elbil var det som skulle til for å etablere Seats sportslige merke i Norge. Nå er det besluttet at el-Born kommer i Cupra-versjon.
Seat Norge, som er en del av Harald A. Møller, har besluttet å starte salget av Cupra i det norske markedet.
– Dette er en nyhet jeg har gledet meg til å kunne dele. Cupra har alle forutsetninger for å gjøre el-Born til en modell som virkelig står ut på norske veier, og ambisjonene våre for el-Born vokser ytterligere når vi ser hva Cupra har utrettet de siste årene, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for Seat Norge i Harald A. Møller AS.
Cupra, som tidligere var en del av Seat-merkevaren, står nå på egne ben. Med den nye administrerende direktøren, Wayne Griffiths, i spissen, åpnet de nylig et nytt og hypermoderne hovedkvarter kun et steinkast unna Seats hovedkvarter i Martorell.
Cupra er kjent for sine sportslige modeller, og racing er en viktig del av merkets DNA. Racing-genet skal dyrkes ytterligere både i design og kjøreegenskaper.
Det kommer blant annet tydelig kommer til uttrykk i hybrid-SUV-en Formentor, merkets første helt egne modell.
Cupra står for entusiasme, design og dynamiske kjøreopplevelser. De siste årene har merket hatt en betydelig vekst og de planlegger stor satsing de kommende årene, nå også helelektrisk.
Cupra Formentor er en ladbar hybrid, men nyheten om at el-Born nå blir den første helelektriske modellen vitner om at det satses på elektriske drivlinjer.
– Det er en gladnyhet til alle de som venter på el-Born. Bilen nærmer seg markedet vårt, og på veien får den et Cupra-DNA som virkelig skaper entusiasme. Vi har sett med stigende interesse på alt det spennende som skjer med Cupra og merket oss den voldsomme interessen som ble vekket her i Norge da Formentor ble vist på norsk jord i fjor, sier Ågotnes.
(artikkelen fortsetter)
el-Born, som for første gang ble vist på bilmessen i Genève i fjor, har ifølge importøren blitt gjenstand for stor interesse i Norge. Med iøynefallende design, lang rekkevidde og god plass, er det en attraktiv bil for mange norske bilkjøpere.
Bilen er bygget på Volkswagens MEB-plattform og skal produseres på Zwickau-fabrikken i Tyskland, hvor Volkswagens ID.3 også bygges. CUPRA el-Born kommer til Norge i 2021.
– Designet blir et konkurransefortrinn for vår el-Born, og de som kjenner Cupra fra tidligere vet at kjøreopplevelsen blir det samme. Foreløpig er det for tidlig å dele mer konkret informasjon om pris, men det er klart at vi skal bite godt fra oss også her. Vi har store forventninger til el-Born, og de blir ikke mindre av at el-Born lanseres som det elektriske flaggskipet til Cupra, sier Ågotnes.
Av tekniske data oppgir produsenten at bilen får en rekkevidde på inntil 500 kilometer takket være et batteri på 82 kWt, hurtiglading som gir 260 km i løpet av en halvtime, og akselerasjon fra 0 til 50 km/t på 2,9 sekunder.