-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Reservedel med prestisje
Bestiller du delenummer C22250 fra Jaguar får du en reservedel som du kan ha stående i stua som et annet kunstverk.
Gå i delekatalogen til Jaguar Land Rover og slå inn C22250 og det dukker opp, ganske kjølig og rett på sak: «Re-introduced iron cast engine block can be fitted to Jaguar XK150, Jaguar XK150S, Mark 2, E-type, Mark 10 and S-type.
“This part has superseded the following casting numbers: C16020, C17567, C19292, C19983, C22290, C20012.”
Og så da?
Ganske enkelt at Classic Parts delen til selskapet fortsetter å hjelpe entusiastene med å holde bilene på veien.
Alternativet til denne delen har til nå vært å reparere det som kunne repareres, eller i stadig oftere tilfelle finne en gammel blokk som kunne bygges opp. Med det som resultat at enda en verdifull del der ute forsvinner og kanskje gjør at en mulig bil aldri vil bli bygget opp igjen.
Dette er en motor som ble bygget mellom 1958 og 1968 som du blant annet fant i noen av de klassiske E-Typene.
XK-motoren ble bygget i mange forskjellige versjoner, så man kan kanskje håpe at dette bare er starten på en serie blokker med andre dimensjoner slik at kanskje 4,2-literen kan gjenskapes.
Men på den annen side behøver du ikke ha noen bil for å sette pris på C22250. Den vil kunne bli en fantastisk base for et lite bord, den kan henges på veggen som en installasjon og brukes som en skulptur eller dørstopper for den del.
£ 14.340 skal de ha for den, ekte kunst koster.
Dersom du virkelig har en bil med eksisterende motor, vil du kunne bestille blokken med ditt originale motornummer støpt inn – «matching numbers» er viktig i noen kretser. Men du får med en asterisk som forteller at dette er en erstatningsdel.
Eller den kommer med et nytt motornummer.
Vil du ha blokka til å leve må du finne topplokk, stempler, veiv og mye annet. En fyringsklar «ny» motor vil vanskelig kunne komme på under 250.000 kroner.
Og så var det å skaffe resten av bilen da …