- 
                    
                            
                            Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
 - 
                    
                            
                            Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
 - 
                    
                            
                            Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
 - 
                    
                            
                            Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
 - 
                    
                            
                            Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
 - 
                    
                            
                            Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
 - 
                    
                            
                            Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
 - 
                    
                            
                            Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
 - 
                    
                            
                            Sulland Lier:
Mekaniker
 - 
                    
                            
                            Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
 - 
                    
                            
                            Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
 - 
                    
                            
                            Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
 - 
                    
                            
                            BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
 - 
                    
                            
                            Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
 - 
                    
                            
                            Tide Verksted AS:
Mekaniker
 - 
                    
                            
                            Tide Verksted AS:
Mekaniker
 - 
                    
                            
                            Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
 - 
                    
                            
                            Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
 - 
                    
                            
                            Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
 
Porsche lanserer ny 911 Turbo
Toppmodellen, 911 Turbo S, er allerede på markedet. Nå følger den litt mer moderate 911 Turbo i to karosseriformer – Coupé og Cabriolet.
Nå har jo etter hvert Porsche innført turbo over så godt som hele linjen, men de opprettholder selvsagt sin godt innarbeidede Turbo-betegnelse. Den finner man jo sågar på Taycan, som slettes ikke har noen turbo.
I mars presenterte Porsche 911 Turbo S-modellene med hele 650 hestekrefter, og nå følger de litt «folkelige» 911 Turbo.
Skjønt folkelig – bilene har en sekssylindret bokser med et slagvolum på 3745 ccm, toppeffekt på 580 hk (opp 40) og maks dreiemoment på 750 Newtonmeter – også det en økning på 40.
Omsatt til ytelser betyr det null til hundre på 2,8 sekunder og toppfart på 320 km/t.
Kreftene fordeles til alle fire hjul via en 8-trinns dobbel clutch girkasse (PDK i Porsche-vokabularet). Firehjulsdrift og -styring er standard i 911 Turbo-utgavene. Det samme er aktivt chassis.
Hjulutrustningen sørger for solide fotavtrykk – 255/35R20 foran og 315/30R21 bak. Sporvidden foran er økt med 42 mm fra forgjengeren. Bak måler bilen eksakt 190 cm i bredden.
Solide bremseegenskaper er alfa og omega i biler på dette nivået – skivene foran har en diameter på 408 mm mens de bak er 380 mm. Røde calipere er selvsagt standard.
Blant tilleggsutstyr du kan krysse av for er karbon-keramiske bremser, sport-chassis som reduserer bakkeklaringen med 10 mm, sportseksos (lånt fra Turbo S), samt en Sport-pakke med snacksy detaljer i karbon for eksteriør og klart glass i baklyktene.
Bestiller du Lettvekt-pakken reduseres vekten med 30 kg, primært gjennom eliminering av baksetet som uansett har begrenset nytteverdi.
Norsk pris er foreløpig ikke klar, men i Tyskland koster den lukkede versjonen 180.811 euro og den åpne fra 194.035. I Norge koster Turbo s-versjonene godt og vel tre millioner, så kanskje du får en vanlig Turbo for rundt to og en halv.