-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Samferdselsministeren på fabrikkbesøk hos MAN
MAN er på offensiven i Norge for tiden, senest med lovnad om et betydelig antall hydrogenbiler. Nylig tok de imot samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) ved fabrikken i München.
Det var forrige uke MAN Truck & Bus i München fikk besøk av en delegasjon av norske politikere og embetsmenn, ledet av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Programmet for besøket er ikke kjent, men ifølge en Facebook-post fra MAN Truck & Bus Norge var hensikten «å studere MANs produksjon av lastebiler på fabrikken i München og høre mer om prosjektet med selvkjørende lastebiler».
Samtidig skulle ministeren få en status på MANs innsats med grønn transport med elektriske lastebiler og ikke minst hydrogendrift, hvor Norge som kjent er utpekt som et viktig marked.
MAN Norges Country Manager Frank Nielsen var selv i München og ønsket ministeren og hans følge velkommen.
Hvorvidt de også snakket om den delikate saken med bussene i Oslo, vites ikke.
Ifølge Avisa Oslo saksøker MAN Truck & Buses nå konkurstruede Unibuss.
Årsaken er ifølge avisen at Unibuss har holdt tilbake penger som skulle betales til den tyske produsenten for 76 elbusser.
Avisa Oslo har fått tilgang til et brev fra Unibuss-eieren Sporveien, sendt til byråden for samferdsel. Der hevdes det angivelig at MAN rett før levering av bussene meldte fra om at kjøretøyene ble tyngre enn avtalt for bussene som kjører på Oslo øst - med økt energiforbruk og lavere nyttelastkapasitet som konsekvenser.
Verken Unibuss eller MAN har ønsket å kommentere saken overfor Avisa Oslo.
Unibuss har som kjent mye å stri med etter en trøblete vinter, og har nå konkursspøkelset hengende over seg som følge av varslede erstatningskrav fra kollektivselskapet Ruter, ifølge Aftenposten.
LES OGSÅ:
-
Svensk toppsjef for Iveco
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
100 hydrogendrevne MAN til Norge i 2025
-
MAN frir til kvinnene
-
Scania og MAN: – Målet er å integrere førerløs kjøring i økende grad
-
Tvillinger, hvem skal man velge?
-
Glimt av «nye» Crafter
-
– Min helt klare ambisjon er at MAN skal være på pallen, bak de to svenske merkene
-
– Et slikt samarbeid er sjeldent i vår bransje
-
Volvo tilbake på topp