-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morgan tettere på Jaguar
Hvis du synes at tettheten mellom forhandlere av ett og samme merke kan virke påfallende påtrengende for tiden, hva synes du da om at det bare er 7 minutters gangtid mellom de to eneste servicepunktene for et av de smaleste bilmerkene i hele landet?
At bare idrettsstadionet Dælenenga skiller Hallan AS og Bråthen Bil AS passer for så vidt glimrende, men at bare Sofienbergparken skiller de to servicepunktene Bråthen Bil AS og Jaguar Norge AS høres unektelig mer pussig ut. Så hva er vitsen?
Vi spurte Morgan-importøren selv, Christian Hallan. Og fikk til svar at Jaguar Norge besitter både kunnskaper og utstyr som er svært tilpasset Morgan, spesielt på motorsiden. Jaguar Norge vet etter sin håndtering av Range Rover mye om Rover V8-motoren som også Morgan har benyttet. Og enda tettere blir parallellene nå som både Jaguar og Morgan kommer med den samme V6-motoren. At Jaguar Norge også har to mann på oppshining/klargjøring er jo heller ikke å forakte i forhold til biler av Morgans kategori.
–La meg understreke at vi på ingen måte avfeier Bråthen Bil, som vi vet kan sine saker og som vi har de beste erfaringer med. Grunnet utstyrstilgangen ser vi det likevel mest sannsynlig at Jaguar Norge vil ta garantijobbene for Morgan, lite volum blir det jo uansett, sier Christian Hallan, som selv var knyttet til Jaguar Norge noen år før han overtok farens Morgan-import.
I mellomtiden fortsetter Morgan-fabrikkens navnekonkurranse på deres nye V6-modell. Her er visstnok intet ennå avklart, men siden Morgans første biler hadde V2-motorer tillater MotorBransjen seg å foreslå Morgan Triple Twin. Og siden vi likevel er i det festlige hjørnet, synes vi de andre bilene med slik motor for eksempel kan hete Daimler Double Three og Jaguar V-Type. Og NÅ lover vi å ta oss sammen for i dag!
På vedlagte kart finner du
- 1) Hallan AS
- 2) Bråthen Bil AS
- 3) Jaguar Norge AS