-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Folkets favoritter - Del 4
Når en ny Opel Astra melder seg til tjeneste, er det to andre tyskere som er naturlige og etablerte konkurrenter
Løpende utvikling
Noen vil savne Toyota Auris i denne testen.
Den er en naturlig makker til de fire testbilene, men vi valgte den bort denne gang fordi en «ny» utgave er på vei, det vil si at den kommer med ansiktsløfting i løpet av noen få uker.
Det samme valget kunne vi gjort når det gjelder Ford Focus, for i denne testen kjører vi første generasjon av ECOnetic-utgaven, mens generasjon to er på vei inn på det norske markedet i disse dager.
Det er en markert forskjell i utslippstallene på de to ECOnetic-utgavene, for vår testbil har et CO2-tall på 114 g/km, mens nykommeren kan vise til 99 g/km, noe som også gir seg utslag på prisen i form av lavere avgift.
Da vi testet gammel mot ny Golf (det vil si generasjon 5 mot 6) i Bil nr 1/2009, skrev vi at «Golf i ny drakt har løftet seg med hensyn til sikkerhet, komfort og utstyr, og har sånn sett tatt igjen forspranget som mange av konkurrentene har skaffet seg gjennom nye utgaver i løpet av Golfens femte generasjon».
Det samme kan vi nå si om Astra, den har tatt igjen forspranget til konkurrentene.
I øyeblikket, inntil for eksempel den nye Ford Focus er på plass, setter den en ny standard i kompaktklassen når det gjelder kvalitetspreg, utstyrsmuligheter og pakkeløsninger.