-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Grått fra Bugatti
Bugatti fortsetter å ta det siste ut av Veyron. Ikke la deg lurte av fargen - spesialmodelen "Gris Rafale" er alt annet enn trist.
Verdens raskeste cabriolet, kalte Bugatti sin Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse da de viste den i Genève tidligere i år.
Den har vist seg å bli en suksess. Ikke nok med at den har solgt godt til de som frekventerer steder som Pebble Beach – og det var selvsagt mer enn nok til at snakkeshowsjefen Jay Leno måtte ha en.
Nå viser det seg at Bugatti tror at Grand Sport Vitesse også kan være en suksess i Sør-Amerika, og har tatt den med seg til bilutstillingen i São Paulo.
Ikke nok med det heller, den tysk-franske superbilprodusenten har til og med sørget for å lage et spesialeksemplar som de har kalt «Gris Rafale» - det skulle bety noe slikt som grå sprut. Gråfargen kombineres med blå karbonfiber.
Det er mulig ingen har fortalt Bugatti at brasilianske rikinger ikke liker å vise det frem med bilene sine, de flyr helikopter. Likevel kan det jo være morsomt å ha noe i garasjen, eller stua, som ikke alle andre har.
0-100 på 2,6
Det stemmer i så fall godt med bilens 1200 hestekrefter og 1500 Newtonmeter fra den kjente og kjære 8-liters W16-motoren med fire turboer. Var det fortsatt noen som hevdet at lykke ikke kan kjøpes for penger?
Fra stillestående til 100 tar det 2,6 sekunder, videre passerer du 200 i løpet av 7,1 sekund og for de tøffeste ender toppfarten på 410 km/t. Det forutsetter at du har taket på, men selv 375 km/t i åpen bil bør være tilstrekkelig for å sjekke om det nye tupè-limet sitter som lovet.
Vrang innvendig
Innvendig har man snudd fargekombinasjonene, her finner du blå hud med grå sømmer.
Om du har tenkt å sjekke sparekontoen kan det være greit å ha prisen i bakhodet. De som skal sikre seg et eksemplar må nemlig regne med å legge nærmere 20 millioner kroner på bordet - før Sigbjørn har lagt på sine skatter.