-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skreddersydd - del 2
Den norske favorittbilen krysset med SUV og gitt en smak av premium. Både Volkswagen Passat Alltrack og Peugeot 508 RXH går for borteseier.
- Innledning
Plassmessig scorer de to bilene ganske likt. Bagasjeplassen i 508 RXH er noe lavere som resultat av at batteri og elektromotoren befinner seg over bakakselen.
Er du avhengig av å trekke tilhenger, skal du merke deg en viktig ting. Mens Passaten kan trekke 2000 kilo, kan 508 RXH bare ta med seg 1100.
Landevei
Etter hvert som veiene blir smalere og underlaget mer rufsete begynner det å skille mer. En av fordelene man ofte oppnår ved å løfte en bil noen centimeter som produsentene har gjort i dette tilfellet, er lenger fjæringsvei med tilhørende bedre komfort.
508 RXH oppleves som mer komfortabel. Ujevnhetene absorberes på en måte som nesten får deg til å lure på om de har kikket søsterselskapet Citroën grundig i kortene. Basert på disse erfaringene er det lett å anta at franskmannen ikke skulle like svingete veier like godt som tyskeren, men det slår ikke til.
Hyttetur
For å gi bilene en skikkelig utfordring lot vi dem først gå noen mil på tøff grusvei mellom Nord-Odal og Solør før vi loset dem inn i den flott terrengløypa til Norsk Trafikksenter ved Vålerbanen. Grusveien gjennom skogen understreket opplevelsen vi hadde på rufsete landevei.
Vi var i utgangspunktet litt skeptiske til hvor godt firehjulsdriftsystemet til Peugeot ville fungere når det ble utsatt for tøff påkjenning. Derfor prøver vi oss på å forsere de bratteste bakkene, inkludert øvelsen ved å stoppe midt i bakken og kjøre videre. Vi klatrer også rundt svinger der bilen vipper med bare to hjul i bakken, og selv dette håndterer de to uten store protester.
LES VIDERE:
Del 1
Vårt valg
Testvurdering og poeng Peugeot 508 RXH
Testvurdering og poeng Volkswagen Passat Alltrack