-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW 1-serie
Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.
- Innledning
Ute på veien er det fortsatt ingenting som kjører bedre enn 1-serie i denne klassen.
Styrefølelsen og vektingen er tilnærmet perfekt, og med bakhjulsdrift fremstår den definitivt som førerfavoritten i testteamet. Enda litt mer krefter, eller den nye moderne bensinmotoren, kunne løftet kjøregleden enda høyere.
Hos BMW har de opplagt knekt koden for hva som er viktig i førermiljøet. Et godt ratt, testens beste seter og et ryddig oppsett av knapper og hendler gjør plassen bak rattet vellykket.
Det kommer imidlertid tydelig frem at BMW har lagt store deler av pengene i chassiset, for når det kommer til interiør fremstår 1-serie som relativt kjedelig. Interiøret har riktignok blitt betydelig bedre enn i forgjengeren, men fortsatt er det et stykke opp til konkurrenter som Audi. Ikke at det er noe galt med kvalitetsfølelsen, den er god, men slik testbilen er satt opp fremstår det nesten som litt spartansk.
Heldigvis gjenspeiles det også til enn viss grad i prisen. Det er første gang på lenge at vi har hatt med BMW på test med så lite ekstrautstyr. Det viser at om man bare plukker de riktige tingene kan man få en svært kjøreglad 1-serie for Golf-penger.
BMW er definitivt den bilen du i størst grad «kler på deg», noe som understrekes av førermiljøet der du føler deg i sentrum.
Testbilen er en Efficient Dynamics-utgave som har fire innstillinger for kjøremodus, EcoPro, Normal, Sport og Sport +. Selv om mange i testteamet nok forlot EcoPro-instillingen relativt hyppig, imponerer nok en gang BMW med svært gode forbrukstall.
På minussiden må det pekes på at denne utgaven, for å oppnå de lave forbrukstallene, er typegodkjent uten mulighet til å trekke tilhenger. I et land der vi snart nærmer oss en million tilhengerbrukere gir det trekk i poengprotokollen.
LES VIDERE:
- Audi A3
- Lexus CT200h
- Mercedes-Benz A-klasse
- Volvo V40
- Ford Focus
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf