-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nest ferskest
Ikke før har Infiniti gledet oss med sin Vision Gran Turismo versjon, før Mazda er på plass med sin aller nyeste. Så la oss ta den nest ferskeste først, rett fra Infinitis designstudio i Beijing.
Jeg har mistet oversikten over hvor mange virtuelle biler, spesialdesignet for Gran Turismo 6 jeg har omtalt det siste halve året. Og skal jeg si som sant er har jeg ikke lastet ned en eneste av disse selv. Skal jeg kjøre, så skal jeg kjøre med en bil jeg kjenner.
På den annen side er det også en del av den Play Station 3-styrte utviklingen at en rekke av de bilene som nå spesialdesignes for skjermen også bygges opp som fullskala konseptbiler, noen av dem kjører sågar rundt for egen maskin. Det er med andre ord ikke bare fjerne drømmer som befinner seg på skjermen.
Global konkurranse
Infinity tok denne oppgaven så på alvor at de gjorde en konkurranse mellom alle design-studioene de har rundt på kloden. Man kan kanskje unnskylde det amerikanske studioet – det var vel utmattet av den innsatsen de hadde gjort på den virtuelle drømmebilen til årets Los Angeles-utstilling.
Nå er det ikke sagt et ord om at Infinitis bidrag også kommer til å dukke opp i konkret versjon. Det eneste som er sagt er at det er designerne i Infinitis Beijing-studio som har fått lov til å la fantasien fantasere litt over gjennomsnittet.
Men fantasiene måtte allikevel holdes i bånd. Her var det et klart design-brief: 4,5 liter forbrenningsmotor uten noen form for kompressor, men med en hybridløsning.
Realistisk
Motoren foran, men lagt bak i chassiset, og den skulle drive en transaksel der bak slik at vektfordelingen ble 45/55. Ekstremt aerodynamisk innsats med masse bølger langs karosseriet i lag-på-lag, slik det skal være i 2015, er også deler av pakka.
Dører festet som sommerfuglvinger til sommerfugl-kroppen, litt annerledes feste av sidespeilene (som jeg går ut fra er kameraer) og noe skikkelige felger i karbon, med sentralmutter som sammen med et skikkelig panser og en hekk som virkelig ser ut som den mener alvor gjør dette til en GT møter F1.
Her ser du den bare på bilder og en video, men de mer enn 72 millioner GT6-brukerne kunne laste den ned rett før jul, og virkelig nyte den i all sin prakt i det miljøet den ble designet for.