-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Veyron endelig som racer
Bugattis Veyron var oppkalt etter en racerbilfører. Da var det på tide at bilen endelig kom i en racing-utgave. Klar til Frankfurt. Og DU kan kjøre den.
Vi er kanskje gjennomskuet alt. Den bilen Bugatti skal vise oss i Frankfurt, er ikke noe annet enn en fullskala Gran Turismo Vision.
Jeg har for lengst mistet tellingen, men det var vel ikke mange andre (super)bilprodsenter enn Bugatti som hadde unnlatt å takke ja til å bli en del av dette populære spillet.
Nå er altså de også en del av Polyphony-verdenen og har i likhet med mange av konkurrentene på de virtuelle banene bygget en fullskalautgave også.
Les også: Første glimt av ny Bugatti
Forsmak og heder
Det som kan være litt spennende med denne, og som kan gjøre det interessant å se litt nærmere etter, er at vi venter ganske spent på den nye Chiron-modellen. La oss se om vi kan spore noen stylingtrekk som kan gi indikasjoner om den kommende 1500-hesters superbilen.
Fra Bugatti-fabrikken får vi høre at denne bilen er merkets «tribute til racing-tradisjonen fra 1920- og 30-årene og til seirene på Le Mans.»
Det var da mye på en gang, dessuten skal den være inspirert av Bugatti 57 G Tank – tre eksemplarer ble bygget av denne, spesielt beregnet for langdistanse sportsbilløp.
Den som vant Le Mans i 1937 står i dag i Simeone-samlingen i Philadelphia. En annen, som ble kjørt av Veyron og Labric, brøt. Noen som ikke var spesielt ukjent for Veyron – jeg har aldri forstått hvorfor han ble valgt til å fronte Folkevogns første Bugatti-modell.
Men denne racerbilen synes jeg ser vill nok ut som den er, uten vidløftige referanser.
Blått blod
Selv den gamle EB 110 har vi sett i racingversjon, for ikke å snakke om referansebilen McLaren F1 – det var med andre ord på tide at vi fikk et villmann-fetter-utgave av Veyron også.
Med Atlantics typiske midtsøm over taket og med mengder av NACA-åpninger, ser det ut som denne mener business.
Hesteskoen foran og de fire rørene der bak rammer det hele skikkelig inn.
Og det skal designsjef Achim Anscheidt ha. Sammen med sin sjef for eksteriør, Sasha Selipanov, har de skapt noe der det ikke er tvil om hva som var utgangspunktet.
Noen av disse Vision Gran Turismo er så fjerne at man ikke aner hvor i verden de har oppstått, langt mindre hvilken produsent som har drømt seg frem til resultatet.
Her er det ikke tvil om at det er Blått Blod, ekte Bugatti.