-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Venter på Wagoneer
Jeep brukte Genève-utstillingen til å feire 75 år. Vi fikk et par ideer om neste Wagoneer.
Jeep er vel den mest dynamiske merkevaren i den store FiatChrysler-buketten for tiden. Men Genève hoppet de over. Det som var nytt der var i første rekke en mengde 75th Anniversary Special Editions.
Derfor fikk vi selvfølgelig også et glimt av originalen. Den firehjulsdrevne alt-i-ett-maskinen som begynte å gjøre seg gjeldende fra 1941, og som etter krigen fikk navnet CJ – Civilian Jeep.
Men det som var litt mer interessant var at de av en eller annen grunn hadde stilt opp en 1946 Willys Wagon og en 1963 Jeep Wagoneer – begge med direkte utsikt til Maseratis nye Levante.
Særlig den store Wagoneeren ga et fem meter langt, veldig klart budskap: nå er det ikke lenge vi behøver vente på den nye Grand Wagoneer – men den måtte bare ikke komme i veien for Levante akkurat her.
Og selv håper jeg veldig på at Wagon-minnet kan tydes i retning av at woody-looken er på vei tilbake på Jeeps Über-SUV.
Den kommende Grand Wagoneer, modellår 2018, kommer til å bli en av gruppens mest profitable modeller, og skal rettes mot hele verden – først og fremst Kina, Gulf-statene og Europa - ikke bare USA. Den kommer til å bli den «grandeste» modeller derfra noensinne og blir en konkurrent mot toppmodellene fra Audi, BMW og Range Rover.
At den kommer til å bli bygget på en Grand Cherokee-basis, men med noen innslag, blant annet på motorsiden, fra Levante, kommer ingen til å snakke høyt om.
Men pengetellerne kommer til å juble, for her får vi en samling komponenter hentet fra felles-kjøkkenet, men pyntet opp med håndsydd kalveskinn og flere pixler pr. kv.cm. enn hos noen av konkurrentene.
Mens vi venter på den, får vi nøye oss med 75-års-jubilanter.