-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Så var det bare seks igjen
Han var neppe høy i hatten, testføreren som vraket dette sjeldne eksemplaret av Koenigseggs superbil i dag.
Et to hundre meter langt bremsespor bærer bud om hendelsen som nylig utspant seg på Nordsløyfa ved Nürburgring – et eksemplar av en av verdens dyreste superbil ble vraket av selskapets egen testfører i ettermiddag.
Koenigsegg One:1 har fått betegnelsen fra effekt:vekt forholdet – 1360 hestekrefter til 1360 kg bil!
Det eksisterte kun syv eksemplarer av One:1 – til i ettermiddag. Og det spørs vel om denne noensinne kommer på veien igjen.
Ulykken skjedde ved S-svingene ved inngangen til Adenauer Forst, og som vi ser av bildene var hastigheten ved sammenstøtet fortsatt så høy at bilen fløy over autovernet.
Vi håper føreren kom fra uhellet uten skader, men vi kan vel anta at han er litt småskjelven og viser litt mer respekt neste gang han entrer denne S-kombinasjonen.
Les også: Kong Egg
PS!
Koenigsegg har lagt ut en kommentar til ulykken på sin hjemmeside der det fremkommer at avkjøringen skyldes en feil på en sensor som medførte at begge forhjulene låste seg.
Les hele meldingen på deres blogg her http://koenigsegg.com/koenigsegg-analysis-of-nurburgring-accident/