-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En titt på innsiden
Noen hundre nordmenn står i kø for å få kjøpe Jaguars elbil. Her får de se noe de ikke har sett før.
Konseptbiler generelt gir en pekepinn på hvordan en ny bilmodell skal se ut, men designerne tar seg kunstneriske friheter og benytter detaljer og tekniske løsninger som ikke finner veien til produksjonsmodellen.
Ikke minst gjelder dette interiøret hvor man gjerne plasserer elegante møbler og dashbord med science fiction-løsninger som har liten rot i virkeligheten.
Dere som har satt dere på venteliste for en Jaguar I-Pace har ikke sett noe annet enn konseptbilen, eller bilder av denne.
Men her får dere en første titt inn i bilen, og ser – sikkert med lettelse – at mye ligner på konseptet, bare at alt ser mer produksjonsklart ut.
Jaguar har antydet at I-Pace får en rekkevidde på minst 350 kilometer når den kommer på markedet mot slutten av 2018 takket være en Litium-batteripakke med kapasitet på 90 kWt.
To kompakte elmotorer sørger for en samlet effekt på 395 hestekrefter og et dreiemoment på 700 Newtonmeter.
Elmotorene frigjør masse plass, så selv om I-Pace er noe mindre enn F-pace (5 cm kortere, 9 cm lavere og 4 cm smalere) gir en akselavstand som er strukket med 115 mm et hav av innvendig rom, ifølge Jaguar, faktisk mer benplass enn en BMW 7-serie.
Vekt er selvsagt et tema for alle elbiler, men selv om I-Pace veier drøyt to tonn lover Jaguar en akstid på rundt fire sekunder, og kjøreegenskaper slik du forventer de skal være i en Jaguar.