-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Infiniti i drømmeland
Infiniti skal debutere en nydelig racerbil med inspirasjon fra førtitallet på Pebble Beach i helgen.
Det hele startet visstnok som en vill ide hos designerne. «Tenk om vi fant en Infiniti racerbil fra 1940-tallet bortgjemt på en låve, og restaurerte den!»
En ganske sprø tanke siden Nissans luksusmerke først ble startet i 1989. Men den ga seg uttrykk i noen første skisser fra designtopp Alfonso Albaisas side.
Snart kom det innspill fra flere kanter i designteamet, og man etablerte kontakt mot dem som kunne materialisere det hele. Prototype 9 ble betegnelsen på prosjektet.
Snart ble det flyttet til Nissan Research Center i Oppama, Japan, hvor et team av Takumi, eksperter på prototyper og spesialiteter som har stått bak biler som Nissan GT-R, bokstavelig talt startet å banke ut bilen rundt en stålramme.
Mange frivillige nattetimer ble tilbragt, og snart ble det et ønske at den elegante prototypen skulle bli kjørbar. Ingeniørene kom på banen, og nå beveger vi oss langt fra 1940-tallet – de kom nemlig fem til at en elektrisk drivlinje var det ideelle.
Prototype 9 fikk en topp moderne elmotor som foreløpig ikke er benyttet i noen Nissan eller Infiniti produksjonsmodell. Motoren har 148 hestekrefter og et dreiemoment på 320 Newtonmeter.
Med en samlet bilvekt på under 900 kg og dimensjonene 433 x 182 x 91 cm over en akselavstand på 270 cm, holder det til å gjøre 0-100 km/t på 5,5 sekunder og til en toppfart på 170 km/t.
Batteriene, med en kapasitet på 30 kWh (det samme som dagens oppdaterte Leaf) skal holde til 20 minutters racing på bane, men bør gi vesentlig lengre rekkevidde under vanlig kjøring på landevei.