-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Raskeste sedan rundt Nordsløyfa
Med en spesialutgave av XE hevder Jaguar de nå innehar runderekorden for firedørs sedaner rundt den drøyt to mil lange Nordsløyfa.
En «Jaguar XE SV Project 8» noterte seg for en rundetid på 7 minutter og 21,23 sekunder, og smykker seg dermed med tittelen verdens raskeste firedørs sedan.
Racerfører Vincent Radermecker satt bak rattet, og tiden er hele 11 sekunder raskere enn den gamle rekorden som ble satt av en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio for et års tid siden.
Nå er nok Alfaen litt mer dagligvare enn denne Jaguaren som oppgis å ha «production-intent specification».
Ifølge SVO-sjef Mark Stanton er det bare taket og selve dørbladene som er hentet direkte fra en vanlig XE, og 75 prosent av det mekaniske er eksklusivt.
Så store produksjonen blir det heller ikke – den skal kun bygges i 300 eksemplarer. Jobben gjøres selvsagt av SVO som står for Jaguar og Land Rovers spesialbygg.
Motoren er en kompressormatet 5,0-liters V8 som varter opp med hele 600 hestekrefter. det skal holde til å gjøre 0-60 miles (96 km/t) på 3,3 sekunder og til en toppfart på over 320 km/t.
Project 8 kan leveres som fireseter, eller i en vektbesparende Track Pack som inkluderer racingseter i karbonfiber med firepunkts belter festet i gulvet der baksetene normalt sitter.
Begge utgaver har justerbart chassis, aerodynamikk og elektronikk som kan konfigureres i Track-modus.
Da rekorden ble satt med en prototyp Project 8 var den innstilt på Track Mode og utstyrt med gatelovlige dekk – Michelin Pilot Sport Cup 2 i dimensjon 265/35 R20 foran og 305/30 R20 bak.
Tiden er så god at den faktisk har mange såkalte supersportsbiler bak seg. Hvis du skal prøve å sikre deg et av de 300 eksemplarene må du regne med å bla opp 149.995 britiske pund pluss det den fr. Jensen skal ha i avgifter.