-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Den store diamanten
2018 blir etter alle solemerker introduksjonsåret for Rolls-Royce SUV-en. Her er den på besøk hos moderfirmaet i München.
Så langt er den kjent som Cullinan, og det er vel sannsynlig at navnet, som er hentet fra det som i sin tid var verdens største diamant, også blir med videre til produksjonsutgaven.
Store SUV-er er i vinden som aldri før, og selv om Bentley i dag innehar den uoffisielle tronen for luksuriøse SUV-er med Bentayga, kan du være ganske sikker på at den britiske erkerivalen vil gjøre krav på den når Cullinan kommer på markedet i løpet av 2018.
Rolls-Royce-sjefen Torsten Muller har selv uttalt:
«Bentleys SUV er en klar nummer to, Rolls-Royce er best i verden og det vil vi fortsatt være når vår nye modell kommer på markedet. Jeg kan love at dette blir en autentisk Rolls-Royce med alle de egenskaper vårt merke står for.»
Det innebærer den helt spesielle følelsen av «å sitte på et flyvende teppe» uansett om man befinner seg på nylagt asfalt eller på røffere underlag.
Når den endelig kommer på markedet har Cullinan vært testet over lang tid i all slags klima, fra isende kulde til brennhet ørken. Sistnevnte er nok mest relevant for store deler av kundemassen siden de bor på den arabiske halvøya.
Under Cullinan ligger en helt ny aluminiumplattform som den deler med nye Phantom.
Chassis og firehjulsdrift er perfeksjonert for å gi den maksimale komforten som bare Rolls-Royce kan fremskaffe, selv om de britiske ingeniørene nok har fått gode innspill fra BMWs spesialister.
Bentley har hatt stor suksess med sin Bentayga, så det er liten tvil om at også Rolls-Royce vil lykkes i den mest kravstore nisjen av luksusmarkedet der kundene er villige til å betale nær sagt hva som helst for å skaffe seg de mest luksuriøse leketøy som finnes på markedet.
Cullinan kan meget gjerne bli bestselgeren hos BMW-eide Rolls-Royce, selv om de nettopp har lansert en ny Phantom.