-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Flere italienske fra Vietnam
Det sterkt ekspanderende bilmerket VinFast fra Vietnam har fortalt både om to nye modeller og om hvem de skal fabrikk-samarbeide med.
Vi har allerede fortalt om hvordan demokratiet seiret da VinFast bestemte hvilke modeller som skulle være deres to første. De hentet inn designforslag fra en rekke Torino-baserte design-selskaper og lot publikum stemme over hvilke som ble foretrukket.
Kanskje ikke noe sjakktrekk, publikum har vel ikke alltid den type smak som er kompetent på å vite hva man skal like om fire år.
Men heldigvis har VinFast gardert seg, alle de utvalgte prosjektene skal overlates til Pininfarina for videre bearbeiding.
Det viser seg i hvert fall at Italdesign – nå uten far og sønn Giugiaro – er best som publikumsfriere. De to første som ble valgt, en sedan og en SUV, kom derfra.
Og nå viser det seg at også de to nye kandidatene også kommer fra Italdesign. To superminier, hvorav den ene, den grønne, skal være batterielektrisk.
Så her har Italdesign sittet i den ene enden av byen og gitt Vietnam forslag som ble folkelig foretrukket med god majoritet, mens Pininfarina sitter i den andre enden og skal gjøre en produksjonsversjon – mange år frem i tid – av dem.
Hvor lang tid det vil ta vet vi ikke foreløpig. Vi får vel høre mer om det når de presenterer seg for første gang på Paris-utstillingen til høsten.
Men VinFast har jo sikret seg i mange ender, blant annet ved å kjøpe konstruksjoner fra BMW og ved å koble seg tett opp mot blant andre Bosch.
Nå forteller de også at det er Magna (østerriksk Jaguar / Mercedes / BMW-bygger) som skal stå for det komplette test & utviklings & engineering arbeidet – helt frem til lanseringsperioden.
«Ved å bruke virtual engineering metoder vil Magna kunne bidra til utviklingen av den komplette plattformen på bare 12 måneder» sier Günther Apfalter, President for Magna International Europe.
De helt nye modellene fra den helt nye produsenten skal bygges i en helt ny fabrikk i Haiphong – en havneby nordøst i landet.
Og – jeg kan ikke dy meg, har du hørt et bedre navn – dette er en by som ifølge lokale nettopplysninger ligger i den av Vietnams administrative regioner som heter Dong Bang Song Hong!